اجتماعی

فارس من| هزاران امضا در حمایت از طب سنتی در درمان کرونا/ به پزشکان طب سنتی اجازه ورود دهید

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۳ فارس من| هزاران امضا در حمایت از طب سنتی در درمان کرونا/ به پزشکان طب سنتی اجازه ورود دهید

با گذشت 8 ماه از ورود کرونا به ایران، مرگ بیش از 27 هزار نفر و ناتوانی طب نوین در درمان این بیماری، مردم با ثبت ده ها کمپین و ثبت هزاران امضا در سامانه "فارس من" خواهان ورود متخصصان طب سنتی در درمان کرونا شدند. این گزارش مروری بر مهمترین این مطالبات است. از نامه کتبی مردم به وزیر بهداشت تا درخواست مناظره تلویزیونی میان متخصصان طب سنتی و پزشکان طب نوین در درمان کرونا.

فارس من|  هزاران امضا در حمایت از طب سنتی در درمان کرونا/ به پزشکان طب سنتی اجازه ورود دهید

گروه جامعه خبرگزاری فارس: نمودار آماری مبتلایان به کرونا و افزایش قابل توجه قربانیان بعد از گذشت 8 ماه از ورود این ویروس به ایران نشان می‌دهد پیش‌بینی بسیاری از پزشکان در خصوص ضعیف شدن کرونا در گذر زمان درست از آب در نیامد و کرونا با قدرت هر چه تمام می‌تازد. هر چه کرونا پرزورتر شده، تلاش پزشکان برای تجویز داروی قطعی برای درمان آن هم بی نتیجه مانده و حداقل تا یک سال آینده امیدی به تولید انبوه واکسن هم نیست.

این در حالی است که از ابتدای ورود کرونا به ایران همزمان با تلاش پزشکان طب نوین در درمان بیماری، بسیاری از کارشناسان طب سنتی از تاثیر داروهای گیاهی در درمان کرونا گفتند و اظهارنظرهای مختلفی در این خصوص مطرح شد. اما در همان ابتدای کار، ادعاهای نابخردانه و جنجالی برخی کارشناس نماها، نقش طب سنتی در درمان کرونا را به حاشیه راند؛ از خوردن ادرار شتر در مقابل دوربین و ورود یکی از مدعیان طب سنتی در فضای بیمارستان و…

اما حالا با گذشت 8 ماه، مرگ بیش از 27 هزار نفر و ناتوانی طب نوین در درمان این بیماری، مردم دست به کار شدند و با ثبت ده ها کمپین و ثبت هزاران امضا در سامانه «فارس من» خواهان ورود متخصصان طب سنتی در درمان کرونا شدند. این گزارش مروری بر مهمترین این مطالبات است. از نامه کتبی مردم به وزیر بهداشت تا درخواست مناظره تلویزیونی میان متخصصان طب سنتی و پزشکان طب نوین در درمان کرونا.

آقای وزیر! همین ده درصد را دریابید/ چین داروی گیاهی ما را وارد می کند ما چرا استفاده نکنیم؟ چراغی که به چین رواست به ایران حرام است؟

نگرانی مردم از آمارهای رو به افزایش قربانیان کرونا منجر به ثبت کمپینی با بیش از 3 هزار امضا در سامانه فارس من شد. مخاطبان در این کمیین با نوشتن یک نامه درخواستشان را با وزیر بهداشت درمیان گذاشتند.

«طبق آنچه در بعضی خبرها آمده است کشور چین با رویکرد سنتی و شیمیایی موضوعات درمانی کرونا را دنبال کرده و یکی از واردات کنندگان محصولات گیاهی از ایران شده است. به نظر می رسد اگر ده درصد احتمال وجود داشته باشد که فعالان طب سنتی اسلامی، راهکارهای درمانی و پیشگیری موفق و صحیحی در این موضوع داشته باشند نباید در این شرایط بحرانی کرونا به راحتی از آن گذشت. قطعا وزارت بهداشت با رویکرد همدلی بین همه دلسوزان کشور در عرصه درمان و پیشگیری از این ویروس منحوس با نظر مثبت این موضوع را دنبال می کند».

این چند خط بخش هایی از نامه مرقوم شده مردم در کمپینی با عنوان " برگزاری جلسات مشترک بین فعالان طب سنتی و جامعه پزشکی برای درمان کرونا" است که در سامانه فارس من ثبت شده است.

چین اولین کشور درگیر با کرونا بود و مبدا ورود این بیماری به جهان، اما شواهد نشان می دهد چند وقتی است رد و نشانی از آن در جدول آماری مبتلایان جهانی به کرونا پیدا نمی شود. مردم در کمپین دیگری با عنوان "حمایت از طب اسلامی و سنتی برای درمان کرونا" از مسؤولان خواستند پای طب سنتی را به درمان کرونا باز کنند.

مناظره تلویزیونی برگزار کنید

مردم خسته شدند از شنیدن آمار مبتلایان و قربانیان کرونا که هر روز عددش بالاتر می رود و نا امید شدند از روش های طب نوین در درمان این بیماری. آنقدر که کار از نوشتن نامه به وزیر بهداشت هم گذشته و با ثبت یک کمپین پر امضا با عنوان " درخواست مناظره تلویزیونی پزشکان وزارت بهداشت و طب اسلامی" خطاب به مسؤولان وزارت بهداشت نوشتند ما خواهان فرصت دادن به طب سنتی و طب اسلامی برای پیشگیری و شکست کرونا هستیم.

داروی امام کاظم(ع)؛ صدرنشین ثبت کمپین های مردمی در سامانه فارس من

از همان زمان که کرونا وارد ایران شد، در کنار همه ادعاهای کارشناسان طب سنتی، تاثیر داروی امام کاظم (ع) در پیشگیری و درمان این ویروس مطرح شد. پزشکان طب سنتی، چراغ خاموش این دارو را برای پیشگیری و درمان بعضی از مبتلایان کرونا تجویز کردند و نتایج خوبی هم گرفتند.

حالا درخواست ها برای ورود جدی داروی امام کاظم در چرخه درمان صدرنشین ثبت کمپین های مردمی با موضوع طب سنتی در سامانه "فارس من" است . مردم در ده ها کمپین که کلید واژه اصلی آن داروی امام کاظم (ع) است از مسئولان وزارت بهداشت خواسته اند به جای تقابل غیر علمی به بررسی علمی تاثیر این دارو بپردازد، این دارو را بر یک تعداد افراد آزمایش و نتایج علمی آن را منتشر کند.

اما در میان ثبت کمپین ها با موضوع داروی امام کاظم(ع)، کمیپن "داروی منسوب به امام کاظم(ع) برای درمان کرونا آزمایش شود" رکورددار ثبت امضا شد و 15 هزار نفر از آن حمایت کردند."با توجه به اینکه در حال حاضر کشور به صورت گسترده درگیر ویروس کرونا است، انتظار ما از وزارت بهداشت این است که تحقیق و بررسی لازم و آزمایشات بالینی را برای شناخت اثربخشی این دارو انجام داده تا در صورت اثبات تأثیر آن،این دارو به صورت عمده تولید و در میان مردم توزیع شود.» 15هزار نفر از مخاطبان از این کمپین حمایت کردند.

مافیای دارو یا بوروکراسی اداری

البته بعضی از مخاطبان هم کمی تند رفتند و با ثبت کمپینی انتقاداتی را به مسئولان وزارت بهداشت مطرح کردند و گفتند چرا وزارت بهداشت حتی برای یک بار اجازه تحقیق و آزمایش داروی امام کاظم (ع) در درمان کرونا را نمی‌دهد؟ مافیای دارو چه نقشی در این ماجرا دارد؟ تمام اجزای داروی امام کاظم (ع) مشخص است. از وزارت بهداشت درخواست داریم اجازه تحقیق علمی بر روی داروی امام کاظم (ع) انجام شود .

درخواست مردم برای ورود طب سنتی به چرخه درمان بیماری کرونا هر روز جدی تر می شود تا جایی که امضا کنندگان یک کمپین با عنوان" چرا توان طب اسلامی و سنتی برای درمان کرونا تست نمی‌شود؟" از مسئولان وزارت بهداشت درخواست کردند؛" اگر یک درصد هم این احتمال را در نظر بگیریم که طب اسلامی و سنتی قادر به درمان بیماری کرونا باشد،عقل حکم می‌کند که فارغ از بروکراسی اداری از قبیل آزمایشات، اثبات، ثبت و دریافت مجوزها و کارهای زمان‌بر دیگر و بی‌فایده به بزرگان و صاحب‌نظران این طب، فرصت آزمون علمی داده شود تا کذب یا صدق این ادعا ثابت شود."

اعتراض به تخریب جهت دار رسانه های داخلی علیه طب سنتی

"چرا نگاه به طب سنتی در ایران حاشیه‌ای و پایین دستی است؟" این سوال بسیاری از مخاطبان از مسئولان وزارت بهداشت است که آن را در قالب کمپینی با همین عنوان در سامانه فارس من ثبت کردند. کرونا و ناتوانی طب نوین در درمان، آن هم با گذشت 8ماه همه نگاه ها را به طب سنتی برده است. حامیان این کمپین نوشته اند:"بشر در طی هزاران سال زندگی، بارها با بدتر از کرونا هم مواجه بوده و اینگونه نبوده که همه مردم بر اثر شیوع یک بیماری واگیر یا غیر واگیر در دم جان دهند، عده زیادی با بهره گیری از دانش کهن پزشکی درمان می شدند.» البته انتقادها به همین جا ختم نشد و مخاطبان به تخریب جهت دار برخی رسانه های داخلی علیه طب سنتی هم معترض شدند.

برخورد قاطع با مدعیان دروغین طب اسلامی

شاید اگر حاشیه سازی های جنجالی مدعیان دروغین طب سنتی نبود در این چند ماه، راه برای ورود طب سنتی و متخصصان این طب به چرخه درمان ویروس کرونا باز می شد. اما اقدام عامدانه یا از سر جهل بعضی از کارشناس نماها مسیر طب سنتی در درمان کرونا را متوقف کرد.

این دغدغه ها باعث شد مخاطبان کمپین هایی را در سامانه فارس من ثبت کرده و خواستار برخورد قانونی با مدعیان دروغین طب سنتی شوند. " برخورد قاطع با مدعیان دروغین طب اسلامی که ترغیب به هنجارشکنی می‌کنند" عنوان یکی از کمپین ها بود.

همچنین کمپین دیگری با عنوان "مراجع تقلید و دادگاه روحانیت جلوی وهن اسلام و طب سنتی را بگیرند" در سامانه فارس من ثبت شد. در این کمپین هم مردم از مراجع تقلید درخواست کردند با مدعیان دروغین طب سنتی که بعضی از آنها لباس روحانیت هم برتن دارند اما با اقدامات اشتباه، طب اسلامی را در نگاه مردم آسیب پذیر کردند برخورد کنند.

خبرنگاران خبرگزاری فارس در حال پیگیری مطالبات مردمی فارس من در حوزه طب سنتی هستند .

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن