اقتصادی

فارس من| پرداخت 64 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 از سال 98 تاکنون

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۳ فارس من| پرداخت 64 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 از سال 98 تاکنون

از سال 98 تا کنون هزار و ۱۰۴ فقره تسهیلات به ارزش ۶۳ هزار و 939 میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات تبصره 18 پرداخت شده است.

فارس من| پرداخت 64 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 از سال 98 تاکنون

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «درخواست کمک تسهیلاتی به کسب و کارهای نوین» خواستار اعطای تسهیلات به فعالیت های صنعتی و نوآورانه شدند.

در این خصوص باید بگوییم در مجموع ۲۰۱ هزار و 299 میلیارد ریال تفاهم نامه در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ منعقد شده که ۱۱۰ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال آن در قالب سرمایه ثابت و 90 هزار و 646 میلیارد ریال آن در قالب سرمایه در گردش بوده است.

همچنین منابع ایجاد شده در سال ۹۷ و ۹۸ در حوزه تبصره ۱۸ در مجموع ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است که ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن از منابع داخلی بانک‌ها و ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از محل سپرده گذاری صندوق توسعه ملی بوده است.

گفتنی است در سال ۹۹ تاکنون ۲۳ هزار و ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات به 368 متقاضی تسهیلات تبصره 18 پرداخت شده است و این مبلغ در سال گذشته ۴۰ هزار و 912 میلیارد ریال برای 736 متقاضی بوده است.

در مجموع در این دو سال، هزار و ۱۰۴ فقره تسهیلات به ارزش ۶۳ هزار و 939 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است. تسهیلات پرداختی شامل ۲۰ درصد به صورت سرمایه در ثابت و ۸۰ درصد به صورت سرمایه در گردش بوده است و مانده منابع ایجاد شده نیز ۴۶ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال است.

در این حوزه بانک صنعت و معدن ۹۱ درصد پرداختی ها از منابع ایجاد شده با میزان ۳۶ هزار و 475 میلیارد ریال را برعهده داشت.

همچنین استان های برتر در پرداخت تسهیلات به ترتیب اصفهان با ۶ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال، تهران با ۵۲۵۲ میلیارد ریال و البرز با ۴ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است استان های برتر در زمینه جذب منابع ایلام، اردبیل و قم بوده است و میزان جذب منابع استان ایلام 179 درصد، استان اردبیل ۱۲۶ درصد و قم ۱۲۳ درصد بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن