اقتصادی

فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۰:۰۶ فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد، گفت: نظام لجستیک و نظام حمل و نقل را با هم یکپارچه کردیم و به حمل و نقل ترکیبی توجه داشتیم و این طرح را در اختیار کمیسیون عمران قرار می‌دهیم.

فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در باره جزئیات طرح جامع حمل و نقل اظهار داشت: چند تن از اعضای کمیسیون عمران در این باره سوالاتی داشتند؛ یکی از سوالات نماینده‌های کمیسیون عمران درباره طرح جامع حمل و نقل بود که بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

وی توضیح داد: این طرح در سال‌های 98 و 99 توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه شد، با توجه به این که کشور ایران از نظر ژئوپلتیک در یک نقطه کانونی چهارراه کریدور شمال ـ‌ جنوب و شرق ـ غرب قرار دارد، طرح جامع حمل و نقل راه با تفاهماتی که با کشورهای همسایه و کشورهایی که در کریدورها واقع شده‌اند همسو کرده‌ایم و تفاهم‌نامه‌هایی در این باره امضاء و مبادله کرده‌ایم که اهداف طرح جامع حمل و نقل را از جغرافیای کشورمان به یک جغرافیای بزرگ‌تر با رعایت الزامات ترانزیتی ارتقاء دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که فاز یک طرح جامع حمل و نقل تهیه شد و در دستورکار قرار دارد،‌ افزود: نظام حمل و نقل و لجستیک و انبارداری و تدارکات باید در کشور به گونه‌ای تنظیم شود تا به صورت فرابخشی از رفت و آمدهای تکراری جلوگیری شود.

اسلامی اضافه کرد: ما نظام لجستیک و نظام حمل و نقل را با هم یکپارچه کردیم، به حمل و نقل ترکیبی توجه کردیم،‌ این طرح را در اختیار کمیسیون عمران قرار خواهیم داد، ضمن آنکه خودمان در قالب سامانه ارتباط مردم و دولت «سامد» امروز مورد استفاده قرار می‌دهیم و طرح‌های توسعه‌ای برای زیرساخت‌های حمل و نقل را با این نظام جامع انطباق می‌دهیم.

وی افزود: این طرح را برای دولت هم فرستاده‌ایم و امروز در کمیسیون‌های دولت است و از آن جهت نیاز به مصوبه دولت داریم که طرحی فرابخشی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن