اقتصادی

فتوسا دومین عرضه اولیه فرابورس با پشتوانه اوراق تبعی

يکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۲۳:۳۶ فتوسا دومین عرضه اولیه فرابورس با پشتوانه اوراق تبعی

فرابورس ایران به زودی میزبان عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت تولید و توسعه سرب روی ایرانیان خواهد بود و بدین ترتیب دومین عرضه اولیه بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ در فرابورس با حداقل بازدهی ۲۰ درصد سالیانه انجام می‌شود.

فتوسا دومین عرضه اولیه فرابورس با پشتوانه اوراق تبعی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، مدیر عملیات بازار فرابورس با اشاره به اینکه این شرکت در شهریورماه ۹۹ با نماد «فتوسا» در بازار دوم پذیرش شد و هفته جاری نوبت به عرضه اولیه آن رسیده است، گفت: درمجموع ۷۵ میلیون سهم فتوسا برای عرضه اولیه در نظر گرفته شده که تامین مالی ۵۰ میلیاردی را برای ناشر جذب می‌کند.

محمدصادق غزنوی این عرضه اولیه را دومین عرضه‌ اولیه‌ای دانست که با پشتوانه اوراق تبعی و تضمین سود سالانه حداقل ۲۰ درصدی رقم می‌خورد و تاکید کرد: همزمان با تخصیص سهام فتوسا، معادل دارایی هر یک از خریداران سهام در این نماد در روز عرضه اولیه و همچنین صندوق های سرمایه گذاری در روز بعد عرضه اولیه، دارایی اوراق اختیار فروش تبعی با هدف بیمه سهام تخصیص می‌یابد.

غزنوی درباره سایر ویژگی‌های این عرضه اولیه اعم از دامنه قیمت و آن بخش از سهام که به عموم خریداران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص می‌یابد، عنوان کرد: تعداد ۶۵ میلیون سهم شرکت تولید و توسعه سرب روی ایرانیان چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در دامنه قیمتی ۷۱۲۹ تا ۷۸۴۲ ریال به عموم عرضه می‌شود و ۱۰ میلیون سهم نیز شنبه اول خردادماه ۱۴۰۰ به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص خواهد یافت.

وی حداکثر سهام قابل خریداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی را ۱۳۰ سهم و حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه اولیه را بالغ بر یک میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن