سیاسی

فرهنگی: رونق تولید نیازمند باور و اقدام مسئولان است

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۵۴ فرهنگی: رونق تولید نیازمند باور و اقدام مسئولان است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: رونق تولید با باور و اقدام از سوی مسئولان محقق می‌شود که متأسفانه این باور در بین مسئولان ما ضعیف است و تا زمانی که باور ما می‌توانیم و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی وجود نداشته باشد مرحله دوم که اقدام است محقق نمی‌شود.

فرهنگی: رونق تولید نیازمند باور و اقدام مسئولان است

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رفع موانع تولید در دیدار اعضای هیأت دولت گفت: تحقق تولید، نیازمند دو ابزار باور و اقدام مسؤولان اجرائی کشور است.

وی افزود: باور توان داخلی از سوی مسؤولان اجرایی کم رنگ است و همین مسأله باعث می‌شود وارد مرحله اقدام نشویم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: پس از تحقق مرحله اول یعنی باور، وارد مرحله اقدام می‌شویم که ملزومات این بخش پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن و هماهنگی بخش‌های مختلف اجرایی و نیز اجرای صحیح قوانین و مقررات است.

فرهنگی خاطرنشان کرد: پس از این دو مرحله نوبت به وضع یا اصلاح قوانین می‌رسد که در صورتی که با خلأ یا مشکل قانونی کشور مواجه باشد، قوانین اصلاح و یا وضع می‌شود که البته ضرورت این موضوع در اولویت سوم است.

وی افزود: ما شاهد هستیم که دستگاه‌های مرتبط با حوزه تولید و اقتصاد کشور همراهی درستی را با هم ندارند، برای مثال بخش صنعت مسیری را در پیش می‌گیرد و گمرک مسیر دیگری را، بخش تولید اقداماتی را صورت می‌دهد و نظام بانکی مسیر دیگری را و شاهد عدم توجه بخش‌ها به ضرورت هماهنگی با یکدیگر هستیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: بیش از 10 سال است که رهبر معظم انقلاب این موضوع را پیگیری می‌کنند تا این هماهنگی و حرکت دستگاه‌های مرتبط با هم در مسیر مناسب برای تولید داخل تحقق یابد، اگرچه اقداماتی در این زمینه از سوی دستگاه‌ها صورت گرفته اما نتیجه‌ای در خور انتظارات حاصل نشده است.

فرهنگی خاطرنشان کرد: مجلس انقلابی این دوره که در صدد مردمی کردن اقتصاد و حمایت از تولید داخل است باید این مسائل را مدنظر قرار دهد، نه این که بعضی کمیسیون‌های تخصصی آن با گذشت ایام، هنوز خروجی خاصی نداشته باشند.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن