فرهنگ و هنر

فصل دوم «جلال» به سقوط سوسنگرد رسید+اولین تصاویر

فصل دوم «جلال» به سقوط سوسنگرد رسید+ اولین تصاویر - کراپ‌شده

تهیه کننده فصل دو سریال «جلال» گفت: حدود ۷۰ درصد از تصویربرداری این سریال انجام شده است و این روزها سکانس های مربوط به جنگ و سقوط سوسنگرد را ضبط می کنیم.

به گزارش مشرق، «علیرضا جلالی» تهیه کننده فصل دو سریال «جلال»، گفت: حدود ۷۰ درصد از تصویربرداری این سریال انجام شده است و این روزها سکانس های مربوط به جنگ و سقوط سوسنگرد را ضبط می کنیم.

وی ادامه داد: تهران، لوکیشن های کمیته مشترک، بیمارستان و درگیری ها را تا به حال مقابل دوربین بردیم. همچنین تعدادی از لوکیشن هایمان راکورد داشت و باید حفظ می شد که آنها را حفظ کردیم.

این تهیه کننده همچنین با بیان اضافه شدن بازیگران جدید به این سریال گفت: به تازگی همایون ارشادی و جمعی از بازیگران بومی تبریز و خوزستان به جمع بازیگران این سریال اضافه شده اند.

وی درباره زمان پخش این سریال نیز بیان داشت: تمام تلاشمان بر این است تا با شرایط فعلی که کرونا بر ما تحمیل کرده است و محدودیت هایی که داریم بتوانیم سریال را برای پخش به ۲۲ بهمن برسانیم.

جلالی ادامه داد: ما تا به حال در کشورمان مدافعین حرم و سلامت داشتیم که برای دفاع از میهن و سلامت مردم از جان خود گذشتند و دستشان را می بوسیم. اما هیچکس به این توجه نکرد که ما مدافعین فرهنگ هستیم و در چنین شرایط سختی کار می کنیم. با اینکه تمامی پروتکل ها را رعایت می کنیم و دکتر مقیم سر صحنه داریم اما در گروه ما هم چند نفر به کرونا مبتلا شدند و قرنطینه هستند.

به گزارش مشرق، قصه فصل دو سریال جلال در ادامه فصل قبلی است و از سال ۱۳۳۸ شروع می شود تا زمان انقلاب و بعد از آن و جنگ بین ایران و عراق ادامه دارد.

در این فصل به زندگی شهید سید محمدعلی قاضی طباطبائی (اولین شهید محراب انقلاب اسلامی) که از مبارزان شیعه در دوران پهلوی بود و در سال ۵۸ شهید شد پرداختیم. همچنین ترور شهید میر اسدالله مدنی دهخوارقانی (دومین شهید محراب انقلاب اسلامی) نماینده دوره اول مجلس خبرگان و امام جمعه وقت تبریز و نورآباد ممسنی که در سال ۶۰ به شهادت رسید نیز به تصویر کشیده شده است.

همچنین رخدادهای اجتماعی و روزهای انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به بهمن ۵۶ در آذربایجان شرقی از قصه های اصلی این سریال است. همچنین این سریال اقتباسی از رمان معروف «بینوایان» نیز داشت که در این زمینه می توان به زندگی جلال و رویارویی اش با زن و مرد میانسالی اشاره کرد که از خطای او چشم پوشی کردند و او را بخشیدند.

قصه فصل اول سریال «جلال» که در ۱۵ قسمت توسط امیرحسین ثروتمند به نگارش درآمد، از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۵۶ در تبریز را به تصویر می کشید و قیام مردم آذربایجان شرقی را در این سال ها روایت می کرد.

حمیرا ریاضی، عمار تفتی، هادی افتخارزاده، مهران رجبی، رضا آبپاک، سنا پورسعیدی، کامیار شکیبایی، فاطمه شکری، حامد منافی و تعدادی بازیگران تلویزیون و بومی آذربایجان شرقی در فصل یک این سریال به ایفای نقش پرداختند.

منبع: فارس

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن