اجتماعی

فعالیت 45 بالگرد در سازمان اورژانس/ در زمره کشورهای برتر دنیا قرار داریم

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۱۵ فعالیت 45 بالگرد در سازمان اورژانس/ در زمره کشورهای برتر دنیا قرار داریم

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: طی 5 سال گذشته سرعت و کیفیت خدمت رسانی ما به اندازه 40 سال قدمت اورژانس افزایش یافت.

فعالیت 45 بالگرد در سازمان اورژانس/ در زمره کشورهای برتر دنیا قرار داریم

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیرحسن کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری آنلاین ضمن تبریک روز اورژانس اظهار داشت: طی چند سال اخیر موقیت اورژانس را ارتقا دادیم و سرعت خدمت رسانی به مصدومان افزایش یافت و الان در سطح بین‌المللی جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و تقریبا می‌توانیم بگوییم طی 5 سال گذشته سرعت و کیفیت خدمت رسانی ما به اندازه 40 سال قدمت اورژانس افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های ما از 1900 به 3300 پایگاه افزایش یافته است گفت: اکنون 330 موتورآمبولانس، 45 بالگرد فعال در خدمت اورژانس است و پایگاه اورژانس هوایی خراسان شمالی نیز راه اندازی شد و به چهل و ششمین پایگاه اورژانس هوایی ما تبدیل می‌شود. تربیت تیم‌های عملیات ویژه از اقدامات خوب ما بوده است.

کولیوند ادامه داد: تشکیل اورژانس بانوان در قالب تیم‌های عملیات ویژه انجام شد، سی درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به تربیت نیروی فوریت پزشکی خانم اختصاص یافت. 5 دستگاه شناور به ظرفیت اورژانس دریایی اضافه شد که در خلیج فارس در حال فعالیت هستند و به افرادی که نیاز به خدمات پزشکی داشتند خدمت رسانی می‌شود. اقدامات زیادی در حوزه آموزش همگانی انجام شده و در مدارس قرار شد با هماهنگی آموزش و پرورش کلاس فوریت‌های پزشکی داشته باشیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در مساجد و پایگاه‌های بسیج حضور داریم تا آموزش‌های همگانی ارائه دهیم، کیفیت خدمات پیش بیمارستانی با توجه به افزایش مهارت همکاران افزایش یافته است. حضور پررنگ و سریع اورژانس بر بالین بیماران مورد تقدیر مردم قرار گرفته است و اورژانس در حوزه مقابله با کرونا در خط مقدم قرار داشت و در این مسیر شهدایی را تقدیم کردیم و برخی همکاران به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه بهبود یافته‌اند.

وی گفت: روحیه جهادی در این ایام در نیروهای اورژانس شکل گرفته است و واقعا این نیروها با فداکاری درحال خدمت رسانی هستند، تکمیل اورژانس ریلی سال آینده رخ می‌دهد اولین پایگاه ریلی در استان زنجان امسال افتتاح شد و با توجه به کمک خیرین پایگاه‌های جدیدی افتتاح خواهند شد.

ادامه دارد/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن