سیاسی

فلاحی: در دیپلماسی اقتصادی با همسایگان بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۹:۵۲ فلاحی: در دیپلماسی اقتصادی با همسایگان بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم

نماینده ایلام در مجلس در دیدار معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت از ضعیف دیپلماسی اقتصادی با همسایگان انتقاد کرد و گفت: نباید گذرگاه‌ها و بازارهای مرزی به حال خود رها شوند بلکه باید از تجار حمایت بیشتری صورت گیرد.

فلاحی: در دیپلماسی اقتصادی با همسایگان بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۹ مرداد) با حمید زادبوم معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت دیدار کرد.

فلاحی در این دیدار،‌ توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و تجاری در استان ایلام را یکی امورات مهم دانست و مرز مهران را یکی از مناطق با اهمیت جهت مراودات اقتصادی با کشور دوست و همسایه عراق دانست.

وی گفت: متاسفانه با شیوع کرونا مراودات اقتصادی و تجاری با عراق با محدودیت شدید روبرو شده و این موضوع هزاران نفر از تجار با سابقه و کارگران زحمت کش را بیکار کرده که نیازمند پیگیری جدی مسئولین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: متاسفانه در دیپلماسی اقتصادی با همسایگان بسیار ضعیف عمل کردیم. ضمن اینکه بازار مهمی همچون عراق به حال خود رها شده که گذرگاه این بازار منطقه مرزی مهران است ما در تلاش هستیم که ایلام به عنوان دروازه مدیترانه جایگاه خود را پیدا کند.

فلاحی ادامه داد: ما معتقد به سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان ایلام هستیم و از مسوولین تقاضای مساعدت و تسهیل این امور را داریم. ضمن اینکه غرابت فرهنگی نزدیک مردم ایلام با کشور عراق زمینه بسیار مناسبی برای گسترش هرچه بیشتر روابط با این کشور است.

حمید زادبوم رییس سازمان توسعه تجارت در این دیدار از اعمال مشوق‌های اقتصادی و تخفیف ویژه مالیاتی برای تجار و بازرگانان خارجی که در مرز مهران تجارت می‌کنند و گفت: برای جذب تجار عراقی ما حاضریم به آن‌ها تخفیف دهیم.

وی درباره پیشنهاد نماینده ایلام مبنی بر ایجاد بازارچه مشترک با عراق گفت: اگر بتوانید از طریق دیپلماسی مرزی و استانی نظر طرف عراقی را جلب کنید ما تمام شرایط ایجاد بازارچه مشترک در مرز مهران را فراهم می‌کنیم. ضمن اینکه موفقیت در این زمینه در سایه تلاش وزارت صمت، امورخارجه و نهادهای امنیتی میسر است که البته دیپلماسی استانی ما در چنین شرایطی جواب می‌دهد.

زادبوم قول مساعدت و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران ایلامی که در این استان سرمایه گذاری کنند را داد و افزود: ضمن پرداخت تسهیلات لازم، حاضریم به بیش از نیم میلیون ایلامی تسهیلات بلاعوض بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن