سیاسی

قاضی زاده: کشورهای عربی باید از هویت عربی و اسلامی خود دفاع کنند/ قدومی: ایران در دفاع از فلسطین همواره پیشگام است

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۰:۳۶ قاضی زاده: کشورهای عربی باید از هویت عربی و اسلامی خود دفاع کنند/ قدومی: ایران در دفاع از فلسطین همواره پیشگام است

نائب رئیس مجلس گفت: کشورهای عربی باید از هویت عربی و اسلامی خود دفاع کنند ولی متاسفانه این کشورهای مرتجع با اقداماتی که انجام می دهند می خواهند قبح هر دو را بشکنند و فدای ارتباط با رژیم اشغالگر قدس و ترامپ کنند.

قاضی زاده: کشورهای عربی باید از هویت عربی و اسلامی خود دفاع کنند/ قدومی: ایران در دفاع از فلسطین همواره پیشگام است

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با نماینده جنبش حماس فلسطین در تهران اقدام امارات متحده عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: مدت زیادی بود که بعضی از رژیم‌های مرتجع عرب منطقه با رژیم صهیونیستی روابط پنهان داشتند تا اینکه بالاخره تحت فشار آمریکایی‌ها این ارتباط خود را علنی کردند و تلاش می کنند قبح ارتباط با رژیم اشغالگر قدس و اشغالگری را بشکنند.

وی افزود: این کشورها در عین حال که ادعای اسلام، مسلمانی و حمایت از فلسطین را دارند ولی متاسفانه بسیار مزدورانه با موضوع فلسطین برخورد می کنند و کار به جایی می رسد که ارتباط خودشان را که تا چندی پیش در نهان بود، علنی می کنند تا بتوانند پایگاهی برای عادی شدن روابط کشورهای عرب با رژیم صهیونیستی باشند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم کشورهای عرب منطقه هم از اعتقادات اسلامی خودشان در دفاع از فلسطین حمایت کنند و هم از مظاهر عربی خودشان دفاع کنند؛ به عبارت دیگر باید بگویم کشورهای عربی باید از هویت عربی و اسلامی خود دفاع کنند ولی متاسفانه این کشورهای مرتجع با اقداماتی که انجام می دهند می خواهند قبح هر دو را بشکنند و فدای ارتباط با رژیم اشغالگر قدس و ترامپ کنند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: من به نوبه خودم از طرف مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم ما پای آرمان فلسطین هستیم ولو اینکه تنها بمانیم؛ یعنی اگر در کل جهان هم یک کشور پای فلسطین بماند، قطعاً ایران است و تا انقلاب اسلامی هست، ما مدافعان آرمان فلسطین هستیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق نهضت انقلاب اسلامی در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سال 1342 با شعار مقابله با اسرائیل شکل گرفت؛ زیرا رژیم پهلوی روابط با اسرائیل را عادی کرده بود و همین باعث شد که علمای اسلام قیام کنند؛ از همین رو می‌توان گفت یکی از دلایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی، مقابله با رژیم صهیونیستی است و این مکتب امام ماست که تا وقتی باشد دشمنی این ملت با اسرائیل پابرجاست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به آرمان فلسطین پایبند هستند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه اقدام اخیر امارات را محکوم می‌کنیم، تصریح کرد: به گروه‌های مقاومت اسلامی می گوییم دلتان محکم باشد، خدا با شماست، مجاهدان راه حق، مردم کشورهای جریان مقاومت، مردم آزاده جهان با شما و حامی شما هستند؛ اصلاً نگران نباشید و حالا که این پرده ریاکاری از جلوی چهره‌ این کشورها کنار رفته است قطعا می‌تواند برای تحقق آرمان فلسطین بسیار موثر باشد.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران نیز در این گفتگوی تلفنی گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین کاملاً مشخص است و ما معتقدیم که ایران در حمایت از فلسطین همواره نسبت به سایر کشورها پیش قدم بوده است.

نماینده جنبش حماس در تهران خطاب به قاضی زاده هاشمی نیز گفت: تشکر می کنم که مواضع صمیمانه خود را اظهار کردید؛ همانطور که شما گفتید ما فلسطینی ها فکر می کنیم تنها نیستیم و مردم شریف ایران در کنار ما هستند؛ به دوستان و همکاران خود در مجلس شورای اسلامی سلام برسانید و بگویید از مواضع شما در قبال فلسطین تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن