سیاسی

قالیباف: شهید سلیمانی در همه شئونات زندگی، مرد عمل بود

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ – ۲۰:۵۶ قالیباف: شهید سلیمانی در همه شئونات زندگی، مرد عمل بود

رئیس مجلس گفت: سردار شهید سلیمانی ابعاد مختلفی در زندگی داشت و در همه شئونات زندگی، حاج قاسم مرد عمل بود.

قالیباف: شهید سلیمانی در همه شئونات زندگی، مرد عمل بود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت‌وگوی تلویزیونی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت ایام سالگرد ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران به‌دست آمریکا از شبکه سه سیما آغاز شد.

قالیباف در ابتدای سخنانش ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دهه فاطمیه و اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی اظهار داشت: شهید سردار سلیمانی ابعاد مختلفی در زندگی داشت و در همه شئونات زندگی، حاج قاسم مرد عمل بود.

وی افزود: شهید سلیمانی از محیط خانواده به عنوان یک پدر نمونه بود و هنوز هم که هنوز است فرزندان آن شهید نتوانسته‌اند با این موضوع (شهادت سردار) کنار بیایند. یعنی هنوز محبت پدر را حس می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ اگر بگویم بدون تعارف هر شب هنوز خانواده شهید سلیمانی در داغ پدرشان هستند و هرگز این داغ را فراموش نکرده‌اند نشان می‌دهد که شهید سلیمانی با همه ویژگی‌هایی که از بیرون به او نگاه می‌کنیم در منزل هم به تمام معنا یک پدر برای بچه‌ها در اوج محبت بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: چند وقت قبل بنده یک دست‌خطی را از شهید سلیمانی دیدم که در دمشق حدود چند سال قبل یک شب که در سختی، فشار و آرزوی شهادت بود یادداشتی برای دخترشان فاطمه نوشته بود که اخیراً هم بخشی از آن خدمت مقام معظم رهبری قرائت شد. یک حس پدر و فرزندی در عمل تا کجا است که تا الان به طور قطع می‌توانم بگویم فاطمه عزیز از شهادت پدرش تاکنون حتی یک شب تا صبح نخوابیده و به یاد پدر مشغول دعا است.

قالیباف افزود: بنابراین ما می‌بینیم مرد میدان بودن حاج قاسم در مجاهدت، جنگیدن، ذوق هنری، خدمت به محرومین، شجاعت، مدیریت، گذشت، محبت، تشر زدن‌ها و هر جایی که نگاه کنید مشهود است.

وی بر همین اساس درباره روحیه جهادی سردار سلیمانی اضافه کرد: حضرت امام این مرد الهی که هرگز کلامی جز برای خدا نگفت و امامی که گامی جز در راه خدا برنداشت. خدا این توفیق مجاهدت را به امام داد که فقه را از کنج حجره‌های حوزه به میدان جامعه و قلوب جامعه آورد و این باور را زنده کرد و چون این باور منطبق بر سنت‌های الهی بود با فطرت همه انسان‌ها سازگاری دارد؛ آن هم انسان‌هایی که در یک سرزمینی که متعلق به اهل بیت است. اینجا بود که حاج قاسم و همه رزمندگان و حاج قاسم‌ها را ساخت و پای انقلاب آمدند و یک بستر عظیمی در دوران دفاع مقدس رخ به وجود آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حاج قاسم عزیز همیشه می‌گفت باقر! ما اگر بخواهیم بگوییم جبهه کجاست در این کره خاکی؟ باید بگویم جبهه یک تکه از بهشت است. اگر بخواهیم بگوییم بهشت چگونه است و چگونه آدم‌ها را هم زندگی می‌کنند در حقیقت محیط جبهه یک تکه از بهشت است واقعاً این همه تربیت‌ها در آن میدان جهاد و فضای فرهنگ شهادت دوران دفاع مقدس روز به روز شکل گرفت.

قالیباف افزود:‌ من فکر می‌کنم شخصیت حاج قاسم در جبهه و لحظه‌های آنجا شکل گرفت.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته حاج قاسم این بود که ریا در کارش نبود و خودش بود و این در همه زمینه‌ها و میدان‌ها اینگونه بود و ارتباطش با مردم و سایر حوزه‌ها این ریا نداشتن مشخص بود و همه اینها دست به دست هم داد تا چنین شخصیتی شکل بگیرد.

ادامه دارد …

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن