سیاسی

قالیباف: وظیفه مجلس است که دولت را وادار به کار کند

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ – ۱۶:۴۲ قالیباف: وظیفه مجلس است که دولت را وادار به کار کند

رئیس مجلس با بیان اینکه وظیفه مجلس است که دولت را وادار به کار کند گفت: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و بیمه کردن 2 ساله نزدیک به ۲ میلیون خانوار روستایی فاقد بیمه از جمله طرح‌هایی بود که مجلس، دولت را وادار به کار کرده است.

قالیباف: وظیفه مجلس است که دولت را وادار به کار کند

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست روسای مجامع نمایندگان استانی درباره مشکلات مطرح شده توسط آنها گفت: مباحثی که ما دنبال می کنیم، بحث گروه های کاری با همت نمایندگان در حوزه های انتخابیه است که باید محوریت این گروه های کاری با مجمع نمایندگان استان باشد و حتما این گروه های کاری در حوزه انتخابیه و مجمع باید یک عقبه مکانی نیز داشته باشد، چرا که می توان با این کار نهاد مجلس را میان مردم برده و با استفاده از ظرفیت آن مشکلات مردم را رفع کرد.

محمدباقر قالیباف تصریح کرد: ما یک گروه کار نیز در سطح ملی می خواهیم که اقدامات مفصلی درباره آن انجام شده است و جزئیات آن در اختیار مجامع نمایندگان استان ها قرار خواهد داد تا این گروه ها در صحن علنی مجلس به صورت موضوعی، مسائل را دنبال کنند و به صورت مستقیم مسیر آن طی شود.

وی درباره بحث آمایش سرزمینی افزود: سازمان برنامه و بودجه آمایش را انجام داده است، در حالی که اشکالاتی در آن وجود دارد، اما همین آمایش هم متاسفانه هیچ خروجی نداشته است.

وی تاکید کرد: نمایندگان باید تصمیمات خود را در مجلس انقلابی به صورت ملی و محلی توأمان اتخاذ کنند تا بتوانیم به نحو احسن از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: ما هنگام ورود به مجلس به ملت قول دادیم که تلاش خواهیم کرد تا دولت را وادار به کار کنیم و این وظیفه مجلس است. 2 ماه اول به سازماندهی مجلس پرداختیم و از شهریورماه سال جاری توانستیم دولت را به فراخور موضوعات مختلف وادار به کار کنیم.

وی اضافه کرد: در مباحثی مانند تامین کالاهای اساسی و حمایت معیشتی، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و موضوعاتی در مورد بازنشستگان و همچنین بیمه کردن دو ساله نزدیک به 2 میلیون خانواری که در روستاها بیمه نداشتند ، از جمله طرح هایی بود که مجلس، دولت را وادار به کار است.

قالیباف همچنین بابیان این که درخصوص لایحه بودجه سال 1400 با روسای کمیسیون های تخصصی مجلس گفت و گوهای مفصلی انجام شده است اظهارکرد: باید گفت این لایحه دارای اشکالات فراوان و اساسی است. از جمله این که لایحه خلاف برنامه پنج ساله و سیاست های کلان است، وابستگی به نفت، هزینه های بالا، پایین بودن میزان تحقق درآمدها و تعهدات بسیار بالا هم از دیگر اشکالات این لایحه است. البته این بودجه با تمامی اشکالات ، فرصت های بزرگی را نیز دارد که البته با تغییر رویکردها می توان اتفاقات خوبی را رقم زد.

وی تاکید کرد: بنابراین باید حداقل 2 ماه به صورت مداوم و شبانه روزی کار کرد تا اصلاحات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن