سیاسی

قالیباف: پاکستان جایگاه ویژه‌ای نزد جمهوری اسلامی ایران دارد

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۰:۴۳ قالیباف: پاکستان جایگاه ویژه‌ای نزد جمهوری اسلامی ایران دارد

رئیس مجلس با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور گفت: جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان کشور دوست و همسایه، جایگاه ویژه ای نزد جمهوری اسلامی ایران دارد و توسعه روابط دو کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

قالیباف: پاکستان جایگاه ویژه‌ای نزد جمهوری اسلامی ایران دارد

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد صادق سنجرانی رییس مجلس سنای پاکستان طی تماس تلفنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ شهریور) با محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت وگو کرد.

محمدباقر قالیباف در این تماس تلفنی با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور گفت: جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان کشور دوست و همسایه، جایگاه ویژه ای نزد جمهوری اسلامی ایران دارد و توسعه روابط دو کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه مراودات پارلمانی میان مجالس دو کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس یازدهم تشکیل شده که به رایزنی و همکاری دوجانبه و همچنین در مجامع منطقه ای و بین المللی به تحکیم و تقویت ارتباطات میان دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.

قالیباف با تاکید بر مرز مشترک و طولانی دو کشور ایران و پاکستان افزود: همکاری های متنوع مرزی تاثیر ویژه ای در ارتقاء امنیت مرزهای دو کشور خواهد داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن اعلام آمادگی در توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری و پارلمانی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری دو کشور در مبارزه با بیماری کرونا، بر تبادل تجارب میان بخش‌های بهداشتی و درمانی تاکید کرد.

در ادامه این گفت وگو محمد صادق سنجرانی رییس مجلس سنای پاکستان نیز بر تداوم گفت وگوها و رایزنی های پارلمانی دو کشور تاکید کرد و گفت: وحدت میان کشورهای اسلامی در مجامع بین المللی تاثیرات مهمی در عرصه های جهانی خواهد داشت.

سنجرانی توسعه همه جانبه مراودات از جمله همکاری های مرزی و اقتصادی میان پاکستان و ایران را از اولویت های کشورش خواند.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه و اجرای دستورالعمل های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با بیماری کرونا قابل توجه و مهم است.

رییس مجلس سنای پاکستان وضعیت شیوع کرونا در پاکستان را نیز رو به کاهش خواند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر k م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن