سیاسی

قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها؛ متضمّن منافع ملی/ دولت نقدهایش را در نشست‌های تخصصی بگوید

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ – ۲۱:۰۴ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها؛ متضمّن منافع ملی/ دولت نقدهایش را در نشست‌های تخصصی بگوید

نماینده گرگان در مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و تأمین‌کننده منافع ملی و فراهم آورنده زمینه برای رشد علمی کشور است.

قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها؛ متضمّن منافع ملی/ دولت نقدهایش را در نشست‌های تخصصی بگوید

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در باره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریمها گفت: این مصوبه بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و تأمین‌کننده منافع ملی و فراهم آوردن زمینه برای رشد علمی کشور است.

وی افزود: تجربه به ما ثابت کرده که آمریکا و اروپا به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و نیستند و بدون استفاده از این تجربه مسیر آینده مسیری تاریک و مبهم خواهد بود.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تجربه به ما ثابت کرده که ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان آنها را به عقب می‌راند و نرمش در برابرشان آنها را گستاخ‌تر می‌کند.

منتظری خاطرنشان کرد: به دنبال ترور شهید فخری‌زاده عزت ملت ما نزد افکار عمومی جهان در حال تحقیر شدن بود و به عنوان مثال صهیونیستها در اظهار نظری عنوان کرده بودند که ترور شهید فخری زاده تازه آغاز راه است و لذا لازم بود که پاسخ محکمی به آنان داده شود چرا که نرمش در برابر چنین رفتارهایی آنها یعنی دشمنان را گستاختر می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس مجلس انقلابی در جهت ایستادگی در برابر دشمنان اقدام به تصویب چنین طرحی (اقدام راهبردی برای لغو تحریمها) کرد که البته بخشی از کار برای عقب راندن دشمن کار دیپلماسی عمومی و وزارت امور خارجه است که در این حوزه بیان این نکته ضروریست که با نرمش هیچگاه نمی‌توان دشمن را از مواضع غلطش عقب راند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دولت نسبت به مصوبه مجلس نقدی دارد می‌تواند در نشستها و مناظره‌های تخصصی نقدش را مطرح کند چرا که این نحوه مواجهه دولت با مجلس به نفع مصالح ملی نیست. اینکه سخنگوی دولت قبل از اعلام نظر شورای نگهبان در باره مصوبه مجلس می‌گوید دولت با این مصوبه مخالف است درست نیست ما همه زیر یک پرچم خدمت می‌کنیم و دولت می‌تواند نظراتش را در نشستهای تخصصی در کمیسیونهای مجلس اعلام کند.

منتظری با اشاره به ترور شهید فخری زاده خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند ما باید مراقب پروژه نفوذ باشیم تا این گونه سرمایه‌های ملی مان را از دست ندهیم البته جوانان پرشور دیگری راه این شهید بزرگوار را با قدرت ادامه خواهند داد همانطور که در دوران دفاع مقدس همین گنه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن