اقتصادی

قانون تجارت باید به صورت مسئله محور اصلاح شود

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ – ۱۶:۱۳ قانون تجارت باید به صورت مسئله محور اصلاح شود

دبیرکل مجمع کارآفرینان کشور با انتقاد از لایحه تجارت گفت: در حال حاضر کشور آمادگی تغییرات بنیادین را ندارد و قضات هم سال‌ها طول می کشد تا رویه‌های خود را تغییر دهند، برای همین هم قانون تجارت باید به صورت مسئله محور و بخشی اصلاح شود

قانون تجارت باید به صورت مسئله محور اصلاح شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لایحه تجارت در سال پایانی مجلس دهم مطرح و سه دفتر از پنج دفتر آن علیرغم انتقاد فعالان اقتصادی به تصویب نمایندگان مجلس رسید و به شورای نگهبان ارسال شد. اما شورای نگهبان با توجه به تغییر شکلی لایحه تجارت در مجلس آن را به استناد اصل 74 قانون اساسی به مجلس بازگرداند تا ایرادات آن رفع شود.

حمیدرضا غزنوی دبیرکل مجمع کارآفرینان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن استقبال از ایراد شورای نگهبان به لایحه تجارت گفت: برای تدوین لایحه مهمی همچون لایحه تجارت باید کار کارشناسی کافی انجام و از ظرفیت اقتصادانان و تشکلهای اقتصادی استفاده می‌شد اما متاسفانه این موضوع در فرایند تدوین لایحه تجارت مورد توجه قرار نگرفت.

وی با اشاره به برخی مفاد لایحه تجارت اضافه کرد: برخی تغییراتی که در لایحه تجارت نسبت به قانون تجارت اعمال شده است، مورد تایید کارآفرینان و فعالان حوزه کسب و کار نیست و فعالان اقتصادی در آن دخیل نبوده‌اند.

دبیرکل مجمع کارآفرینان کشور ادامه داد: در حال حاضر آن چیزی که تحت عنوان لایحه تجارت در مجلس بررسی شد، نسبت به لایحه تجارت ارسالی دولت دچار تغییرات ماهوی شده است و برای همین هم در بررسی لایحه تجارت اساسا تشریفات قانونی لایحه طی نشده است.

غزنوی با انتقاد مجدد از شیوه تدوین لایحه تجارت اظهار داشت: برای نوشتن لایحه تجارت صرفا یک نفر از مرکز پژوهش‌های مجلس و چند نفر از نمایندگان درگیر بوده‌اند و حتی در کمیسیون مربوطه هم جلسات مستمری برگزار نشده است.

وی با اشاره به پیامدهای تغییر قانون تجارت افزود: در حال حاضر کشور آمادگی تغییرات بنیادین را ندارد و قضات هم سال‌ها طول می کشد تا رویه‌های خود را تغییر دهند برای همین هم قانون تجارت باید به صورت مسئله محور و بخشی اصلاح شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن