سیاسی

قرارگاه جهش تولید سازمان بسیج دانشجویی تشکیل شد

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۸:۵۲ قرارگاه جهش تولید سازمان بسیج دانشجویی تشکیل شد

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی گفت: قرارگاه جهش تولید سازمان بسیج دانشجویی با هدف نقش آفرینی بسیج دانشجویی در توسعه و رونق بخشیدن به وضعیت تولید و اشتغال در عرصه های مختلف اقتصادی تشکیل شد.

قرارگاه جهش تولید سازمان بسیج دانشجویی تشکیل شد

صادق مفرد معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار داشت: همه گیری بیماری کرونا در کشورهای جهان، نشان داده است که دولتها به تنهایی قادر به مدیریت همه جانبه این بیماری نیستند و این مردم هستند که می‌توانند در پهنه های کوچک و بزرگ محل زندگی خود دست به اقدامات اثرگذار بزنند.

وی افزود: پس از گذشت چندماه ماه از ورود بیماری کرونا به کشور و فعالیت فراگیر آحاد دانشجویان و جهادگران در زمینه پیشگیری از گسترش بیماری کرونا و کمک به تیم درمان و ایجاد آرامش نسبی در سطح جامعه در حوزه سلامت، ایجاد وقفه در اقتصاد و کسب و کار باعث تاثیر منفی بر وضعیت تولید و معیشت مردم به ویژه در فعالیت های خرد و کوچک شده است. مشاغلی که عموما توسط اقشار ضعیف و مستضعف جامعه راه اندازی و اداره می گردند که در شرایط حاضر به دلیل بروز مشکلات در شبکه تولید، توزیع و مصرف دچار مشکل شده اند.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: در چنین شرایطی مسئولیت و نقش بسیج دانشجویی که در عبور از حوادث و بحران ها توانسته اند کمک شایان توجه و ارزشمندی را بعمل آورند در این برهه زمانی نیز با حمایت و بستر سازی مناسب می توانند در احیاء رونق و جهش تولید نقش آفرینی کند.

هدف از تشکیل قرارگاه

وی درباره هدف از تشکیل قرارگاه اظهار داشت: نقش آفرینی بسیج دانشجویی در توسعه و رونق بخشیدن به وضعیت تولید و اشتغال در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی با رویکرد مسئله محوری و از طریق اقدامات پژوهشی، مطالبه گری و فعالیت های جهادی سطوح اجرایی، پژوهش و فناوری، بررسی موانع جهش تولید و ترسیم نظام مسائل تولید (در سطح بومی و ملی) ، انجام اقدامات فناورانه و سیاستگذاری در راستای جهش تولید، ارائه طرح های نوآورانه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی، شناسایی مسائل شهرک های صنعتی و ارائه راهکار های عملی با همکاری بسیج صنعت، حمایت از هسته های فناورانه در راستای جهش تولید، مطالبه گری و گفتمان سازی، بررسی موانع جهش تولید و مطالبه گری آن از مسئولین مربوطه و مبارزه با قوانین و رویه های مانع جهش تولید است.

مفرد گفت: در حوزه عملیات جهادی، کمک به بازاررسانی محصولات از طریق معرفی و یا تشکیل غرفه های محلی، کمک به کاهش ضایعات باغات و کشاورزی از طریق تقویت صنایع تبدیلی، کمک به بسته بندی، تکمیل و برندسازی محصولات، انجام فعالیت های عمرانی در حوزه زیرساخت مشاغل نظیر آبرسانی از دیگر اهداف است.

وی افزود: در حوزه فرهنگسازی نیز برگزاری برنامه های مختلف جهت ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، نشست کارافرینان موفق در دانشگاه ها، پرداختن به موضوع جهش تولید در جشنواره ققنوس را شامل می‌شود ، همچنین در رشد و کادرسازی ارائه آموزه های مرتبط با جهش تولید ویژه بسیجیان در دوره های مختلف از دیگر اهداف به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن