اقتصادی

قطع برق میلیون‌ها نفر از مردم کالیفرنیا/ بازگشت کالیفرنیا به دوران تاریک

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۶:۵۲ قطع برق میلیون‌ها نفر از مردم کالیفرنیا/ بازگشت کالیفرنیا به دوران تاریک

تا چندی پیش وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در کالیفرنیا دلیل قطع برق در این ایالت بود اما حالا افزایش شدید دما هم مزید بر علت قطعی برق در کالیفرنیا شده است.

قطع برق میلیون‌ها نفر از مردم کالیفرنیا/ بازگشت کالیفرنیا به دوران تاریک

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، تغییرات آب و هوایی حالا برای مردم ایالت کالیفرنیای آمریکا به بحرانی جدی تبدیل شده است.

کمتر از یک سال پیش میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا برای اینکه از وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده ناشی از داغ شدن خطوط انتقال برق مجبور شدند در تاریکی مطلق فرو بروند.

اما این بار افزایش شدید دما که در 70 سال گذشته بی‌سابقه بوده است باعث شده تا برای نخستین بار از زمان بحران انرژی در سال 2001 مقامات دولتی در کالیفرنیا به سمت قطع کردن عمدی برق روی بیاورند.

شرایط وقتی بغرنج‌تر می‌شود بسیاری از مردم از ترس کرونا خود را در خانه حبس کرده چرا که کالیفرنیا بیش از هر ایالت دیگری در آمریکا درگیر کرونا شده است.

قطعی برق باعث شده تا مردم این ایالت شرایط سختی را در گرمای شدید برای ماندن در خانه تجربه کرده و یا مجبور شوند برای حل این مشکل از خانه‌ها بیرون بیایند.

هفته گذشته وقوع طوفان فصلی باعث شد تا برای روزها میلیون‌ها نفر در شرق آمریکا بدون برق باقی بمانند و همین امر باعث شد تا کارمندانی که دور کار بودند برای دست یافتن به اینترنت به کافی شاپ‌ها و یا پارکینگ‌های شلوغ روی بیاورند.

برای مردم کالیفرنیا شب گذشته دومین شبی بود که به دستور شرکت کالیفرنیا ایندیپندنت سیستم برق آنها قطع می‌شد.

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که حداقل 352 هزارو 500 مشترک و خانوار آمریکایی معادل یک میلیون نفر شب گذشته را در تاریکی مطلق صبح کردند.

دو شب پیش هم دو میلیون نفر از آمریکا حدود 4 ساعت قطعی برق را تجربه کردند.

میشل وارا، مدیر برنامه سیاست‌های انرژی و جوی دانشگاه استن فورد آمریکا، می‌گوید من به شدت شوکه شدم و فکر می‌کنم همه هم در شوک هستند.

این مسئله باید به سرعت و به میزان زیادی مورد توجه قرار گیرد.

مشکل اصلی کالیفرنیا در شرایط کنونی این است که دما به شدت افزایش یافته و مردم برای خنک ماندن به سمت استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی رفته‌اند و تاسیسات تامین نیروی این ایالت توان پاسخگویی به تقاضا را ندارد.

حدود 20 سال بود کالیفرنیا شاهد قطعی برنامه‌ریزی شده برق از سوی شرکت تامین کننده نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن