سیاسی

قول وزیر نفت برای اصلاح اطلاعیه فروش اوراق سلف نفتی

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۲۱:۴۶ قول وزیر نفت برای اصلاح اطلاعیه فروش اوراق سلف نفتی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون،‌ وزیر قول داد اطلاعیه فروش اوراق سلف نفتی را اصلاح و سپس آن را به مجلس ارائه کند.

قول وزیر نفت برای اصلاح اطلاعیه فروش اوراق سلف نفتی

محسن زنگنه نمایده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون بودجه مجلس اظهار داشت: امروز بحث فروش اوراق سلف نفتی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و با حضور وزیر نفت بررسی شد.

وی افزود: فروش اوراق سلف نفتی موضوعی است که از یکشنبه این هفته برای آن اطلاعیه داده بودند که انجام شود لذا این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولتی‌ها می‌گفتند که ما بر اساس تبصره 1 و 5 ما این امکان را داریم که اوراق مالی اسلامی را صادر کنیم و نفت را بفروشیم، اما اصلی ترین ایراد این بود که تبصره 5 به شرکت‌های دولتی این اجازه را می‌دهد که اقدام به انتشار اوراق کنند اما این اوراق فقط باید در حوزه طرح‌های تملک سرمایه‌ای یا ادای دیون و بدهی که به پیکارانکاران دادند و برای طرح‌های تملک سرمایه‌ای که انجام شده، پرداخت کنند.

زنگنه بر همین اساس اضافه کرد: در اطلاعیه‌ای که وزارت نفت منتشر کرده محل هزینه را طرح‌های تملک سرمایه‌ای یا همان طرح‌های عمرانی عنوان کرده لذا به هزینه‌های اجرایی شرکت نفت ایراد گرفتند و آقای زنگنه هم قبول و عنوان کرد که باید حذف شود و این اصلی ترین ایراد بود.

وی بیان کرد: سوالی از زنگنه مطرح کردند که چرا شما به جای انتشار اوراق از اوراق سلف نفتی استفاده می‌کنید؟ که برخی اعضای شورا ایراد داشتند که اوراق سلف نفتی در قانون بودجه نیامده که این موضوع هم مفصل بحث شد و در نهایت مستندات قانونی در حوزه اینکه اوراق سلف نفتی هم شامل تبصره‌های بودجه می‌شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: لذا آنچه که در نهایت کمیسیون مصوب کرد این بود که شرکت نفت اطلاعیه یا امید نامه انتشار اوراق را اصلاح کرده و مجدد آن را به کمیسیون ارائه و کمیسیون آن را تایید کند تا شرکت نفت بتواند با سقف قانون بودجه نسبت به انتشار اوراق با مباحث قانونی و رعایت قانون اقدام کند.

به گزارش فارس، امیدنامه شرکت نفت درباره فروش اوراق سلف نفتی در بخش زیر آمده است:

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن