اقتصادی

قیمت نفت برنت به زیر 40 دلار رسید

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۱۵ قیمت نفت برنت به زیر 40 دلار رسید

قیمت نفت برنت در معاملات امروز بازار انرژی، با کمی کاهش نسبت به دیروز زیر 40 دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت برنت به زیر 40 دلار رسید

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز بازار جهانی انرژی، به زیر 40 دلار رسید.

بر همین اساس هر بشکه نفت برنت با 12 سنت کاهش قیمت 39.94 دلار در هر بشکه به فروش رسید. قیمت نفت آمریکا هم یک سنت افت کرده و 37.29 دلار در هر بشکه به فروش رسید.

بنا به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز چهارشنبه 39.82 دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، دلیل آنکه در معاملات امروز برای دومین روز متوالی شاهد قیمت نفت در بازار جهانی بودیم، افزایش بیش از انتظار حجم نفت ذخیره‌شده در آمریکا و همچنین چشم انداز کاهش تقاضا سوخت در بازار جهانی ناشی از تداوم شیوع ویروس کرونا بوده است.

قیمت نفت در معاملات دیروز 2 درصد ریخته بود و طی هفته‌ای که گذشت قیمت نفت برنت و نفت آمریکا 6.5 درصد کاهش را تجربه کردند.

نشانه‌های شکل‌گیری موج دوم کرونا در جهان باعث شده تا امیدها نسبت به رشد تقاضای سوخت در جهان رنگ ببازند.

طی هفته گذشته برخلاف انتظارات شاهد افزایش نفت انبار شده در آمریکا بودیم؛ چراکه پالایشگاه‌های این کشور که به خاطر طوفان در خلیج مکزیک و برخی مناطق این کشور فعالیت خود را متوقف کرده بودند، کندتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت به سمت از سرگیری فعالیت خود رفتند.

طی هفته گذشته، ذخایر نفت انبارشده آمریکا 2 میلیون بشکه افزایش یافت و این در حالی است که در نظرسنجی رویترز از کارشناسان انتظار می‌رفت 1.3 بشکه کاهش یابد. یک نشانه ناامیدکننده دیگر این است که معامله‌گران بازار نفت دوباره به سمت اجاره نفتکش برای انبار کردن نفت رفته‌اند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن