اقتصادی

قیمت نفت به 46 دلار رسید

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۴۲ قیمت نفت به 46 دلار رسید

به علت تعطیلی بیشتر تولیدات فراساحلی آمریکا در خلیج مکزیک در آستانه طوفان لارا و همچنین خوش بینی در مورد مذاکرات تجاری آمریکا و چین، قیمت نفت برنت افزایش یافت.

قیمت نفت به 46 دلار رسید

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، به علت تعطیلی بیشتر تولیدات فراساحلی آمریکا در خلیج مکزیک در آستانه طوفان لارا و همچنین خوش بینی در مورد مذاکرات تجاری آمریکا و چین، قیمت نفت برنت افزایش یافت.

اما افزایش ها به علت تجدید نگرانی‌ها در مورد شیوع کرونا پس از گزارش‌های منتشره از مبتلا شدن مجدد افراد بهبود یافته در اروپا و آسیا و اینکه تقاضا برای سوخت را کاهش داده، محدود شد.

هر بشکه نفت برنت با 17 سنت افزایش 46.03 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 2 سنت افزایش 43.37 دلار معامله شد. هر دو شاخص نفت بالاترین قیمت 5 ماه گذشته را دیروز ثبت کردند.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار گفت: «تاثیرات این طوفان در طولانی مدت افزایشی است اما اگر خسارات در سواحل تگزاس و لوئیزیانا تقاضا برای محدود محدودی را فلج کند، می تواند کوتاه مدت باشد.»

صنعت انرژی آمریکا در روز سه شنبه خود را برای یک طوفان شدید آماده می کرد. تولیدکنندگان 310 تاسیسات فراساحلی را تخلیه و روزانه 1.56 میلیون بشکه تولید نفت را متوقف کردند که 84 درصد تولید نفت فراساحلی خلیج مکزیک به شمار می رود. طوفان کاترینا نیز در 15 سال پیش نزدیک به 90 درصد تولید در این منطقه را متوقف کرده بود.

استفان اینس، استراتژیست ارشد بازار گفت: «بازارها اکنون بر روی احتمال کمبود فاجعه بار بنزین در کوتاه مدت حساب باز کرده اند.»

مقامات ارشد آمریکا و چین بار دیگر بر تعهد به اجرای فاز یک توافق تجاری تاکید کردند.

از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت، آمارهای موسسه امریکن پترولیوم است که نشان می دهد ذخایر نفت آمریکا بیش از انتظار در هفته گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن