اقتصادی

قیمت نفت بیش از یک دلار کاهش یافت

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۹:۰۱ قیمت نفت بیش از یک دلار کاهش یافت

قیمت نفت تحت تأثیر گزارش اوپک به طولانی‌ بودن شرایط تقاضا در بازار نفت کاهش یافت. البته افزایش ارزش دلار هم به کاهش قیمت کمک کرد.

قیمت نفت بیش از یک دلار کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌اللمل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 1.23دلار کاهش بشکه‌ای 44.14دلار به فروش رفت،‌قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش 1.43دلاری داشت و هر بشکه از این نفت به قیمت 41.5دلار معامله شد.

قیمت بنزین بیش از 4دلار کاهش داشت و نفت کوره و گازوئیل کاهش‌هایی 3 و 8.7دلار را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز نوشت امروز پنج‌شنبه قیمت نفت تحت تأثیر نگرانی از تقاضا به دلیل احتیاطی که کشورهای اوپک پلاس دارند، کاهش یافت. البته گزارش فدرال رزرو آمریکا راجع‌به بهبود اقتصاد هم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بر قیمت نفت تأثیر گذاشت.

در این میان ایمیلی اشفورد تحلیلگر انرژی در بانک استاندارد چترد گفت:‌ در حالیکه بازار نفت از نظر بنیادی احتمال دارد به سمت عادی پیش برود اما بخش زیادی از قیمت متأثر از عرضه است. در صورتی که تقاضا به سمت کاهشی پیش رود قیمت‌ها افت خواهد کرد.

این تحلیلگر گفت: تقویت ارزش دلار هم تا حدودی روی قیمت نفت تأثیر داشت از آنجایی که قیمت نفت با دلار معامله می‌شود افزایش ارزش دلار، طلای سیاه را برای خریداران با دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد بنابراین تقاضا کاهش یافته و قیمت هم پایین می‌آید.

کشورهای صادرکننده نفت و هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس اعلام کردند که وضعیت بهبود بازار نفت ظاهراً بسیار کندتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی شد، خواهد بود و موج دوم شیوع کرونا دوره بهبود را طولانی‌تر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن