اقتصادی

لزوم اصلاح قانون کار با حضور شرکای اجتماعی/ 468 هزار کارگر سال قبل مقرری بیمه بیکاری گرفتند

جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۰۱:۲۵ لزوم اصلاح قانون کار با حضور شرکای اجتماعی/ 468 هزار کارگر سال قبل مقرری بیمه بیکاری گرفتند

معاون روابط کار وزارت کار گفت: سال گذشته تعداد 871 هزار و 487 نفر کارگر بر اثر شیوع بیماری کرونا و 276 هزار نفر دیگر به علل دیگر بیکار شدند که از این تعداد، 468 هزار و 985 نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند.

لزوم اصلاح قانون کار با حضور شرکای اجتماعی/ 468 هزار کارگر سال قبل مقرری بیمه بیکاری گرفتند

حاتم شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که چه تعداد کارگر بیمه شده و چقدر کارگر غیر بیمه‌ای در کشور داریم؟، افزود: در حال حاضر تعداد کارگران بیمه شده حدود 14 میلیون نفر 14.414.757 است که به طور رسمی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. با توجه به اینکه کارگران فاقد بیمه‌های اجتماعی به طور غیر رسمی مشغول به کار هستند، لذا آمار دقیق آنها وجود ندارد.

معاون روابط کار وزارت کار در پاسخ به این پرسش که در سال گذشته کرونایی چه تعداد از کارگران بیکار شدند، چه تعداد مستمری بیکاری گرفته و چه تعداد نگرفتند؟ نیز گفت: در سال گذشته تعداد 871 هزار و 487 نفر کارگر بر اثر شیوع بیماری کرونا و 276 هزار نفر دیگر به علل دیگر بیکار شدند که از این تعداد، 468 هزار و 985 نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند و مابقی یا مشمول قانون بیمه بیکاری نبودند و یا سابقه بیمه پردازی نداشتند.

شاکرمی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای اصلاح قانون کار دارید؟ گفت: اصلاح قانون کار امری ضروری است. مقتضیات روز جامعه کار و تولید و تحولاتی که در حیطه مشاغل و روابط کارگر و کارفرما به وجود آمده، این امر را ضروری تر نیز ساخته، ولی باید توجه کرد که اعمال تغییرات سریع و شتاب زده نمی‌تواند روش مناسبی برای دستیابی به راه حل مطلوب باشد. ضمن اینکه دستیابی به توافق و اجماع بین شرکای اجتماعی، اصلی ترین پیش شرط هرگونه اصلاحی در قانون کار است که باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن