اقتصادی

لزوم تسهیل در تایید فنی محصولات فناورانه تولید توسط دانشگاه‌ها

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۶:۲۳ لزوم تسهیل در تایید فنی محصولات فناورانه تولید توسط دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: یکی از الزامات تسهیل راهکارهای تأیید فنی محصولات فناورانه توسط دانشگاه‌ها است. یعنی باید سازوکاری ایجاد شود که تضمین کند، اگر دانشگاهی محصولی را طبق استانداردهای مشخص تولید کرد، این محصول خریدار دارد.

لزوم تسهیل در تایید فنی محصولات فناورانه تولید توسط دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مراسم امضای 13 قرارداد ازدیاد برداشت از میادین نفتی با دانشگاه‌های سراسر کشور، امروز در تهران گفت: توجه به شکل‌گیری یک زیست بوم نقشی مهم با عاملی کلیدی برای استفاده از ظرفیت‌های آن منطقه است. بالغ بر 25 فاز پتروشیمی و پالایشی در استان بوشهر کلید خورده است. در نتیجه ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد.

وی افزود: در سال 71 دانشگاه خلیج فارس تاسیس شد و در سال 82 با حمایت‌های وزارت نفت، دانشکده نفت در این دانشگاه تشکیل شد و تاکنون بالغ بر 25 طرح صنعتی در حوزه نفت و انرژی داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: ما مرکز پژوهش‌های نفت و گاز را در دانشگاه خلیج فارس شکل دادیم و هم اکنون در حال راه‌اندازی مرکز نوآوری صنعت نفت به این دانشگاه هستیم. بالغ بر 50 درصد رشته‌ها به طور مستقیم با صنعت نفت در ارتباط هستند و در پروژه مشترک با شرکت ملی نفت نیز 20 نفر مشغول به کار شده‌اند.

مصلح خاطرنشان کرد: به نظر من تحریک تقاضا یکی از عوامل مهم برای حضور دانشگاه‌ها در پروژه‌های صنعتی است. ما باید بتوانیم مشوق‌های لازم را برای پروژه‌های صنعتی در نظر بگیریم. هزینه‌های مبادله باید کاهش پیدا کند و پلتفرم مناسبی برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از الزامات تسهیل و پیش بینی راهکارهایی برای تأیید فنی محصولات فناورانه توسط دانشگاه‌ها است. یعنی باید سازوکاری ایجاد شود که تضمین کند، اگر دانشگاهی محصولی را طبق استانداردهای مشخص تولید کرد، این محصول خریدار دارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن