اجتماعی

لزوم غلبه بر چالش نبود مدیریت یکپارچه شهری/عدم هماهنگی بین دستگاه های مختلف دودش به چشم مردم می رود

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۳۴ لزوم غلبه بر چالش نبود مدیریت یکپارچه شهری/عدم هماهنگی بین دستگاه های مختلف دودش به چشم مردم می رود

شهردار منطقه ٢٢ در نشست کمیته فنی و بهداری شمال غرب پایتخت بر لزوم غلبه بر چالش نبود مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد.

لزوم غلبه بر چالش نبود مدیریت یکپارچه شهری/عدم هماهنگی بین دستگاه های مختلف دودش به چشم مردم می رود

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علی نوذر پور شهردار منطقه 22 در این نشست به اقدامات مهمی که در دوره سه ساله مدیریت شهری در این منطقه رخ داده است اشاره کرد و افزود: شهرداری منطقه ٢٢ همکاری های لازم را با تأسیسات شهری و سازمان های متولی ارائه خدمات شهری داشته و ٤١٥ هزار متر مربع زمین را برای احداث مخازن در اختیار شرکت آب و فاضلاب، ٧٧ هزار مترمربع برای ایستگاه تقلیل فشار گاز، در اختیار شرکت گاز، و ١٥٢ هزار مترمربع پست های برق را در اختیار شرکت برق قرار داده است.

وی ضمن اشاره به احداث باغ راز هستی به عنوان مهمترین پروژه انجام شده در این دوره مدیریت شهری، افزود: تعداد ١٣٢ پروژه تا کنون افتتاح شده است. ١٨ پروژه در حوزه فضای سبز، ٨٦ پروژه در حوزه زیرساخت ها و احداث معابر، و سایر آنها در حوزه تفریحی و گردشگری، تجهیزات شهری، فرهنگی و اجتماعی و زیرساخت های شهری ویژه معلولین اجرایی شد.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه در مجموع در ۳ سال گذشته ۷.۵۹ متر مربع به سرانه های عمومی منطقه اضافه شده است ، تصریح کرد :گذر فرهنگی تاراز، به طول یک کیلومتر، واقع در شمال دریاچه چیتگر و دیارگاه تیناز واقع در آبشار تهران، زمینه فرهنگی، تفریحی، پیاده روی و گردشگری خوبی را برای شهروندان مهیا کرده است.

به گفته نوذرپور از جمله مشکلات منطقه، قطع شدن آبیاری پارک چیتگر به دلیل بدهی شهرداری به شرکت آب منطقه ای بود، که با استفاده از تصفیه خانه شهرک شهید باقری توانستیم این مشکل را حل کنیم. جمع آوری سگ های بلاصاحب در منطقه، در دو مجموعه تحت عنوان دهکده مهربانی، انجام شد.

شهردار منطقه٢٢ در ارتباط با ضرورت نشست این کمیته گفت: مهمترین شأن نزول این مجموعه و شکل گیری این کمیته، غلبه بر چالش نبود مدیریت یکپارچه شهری است. متاسفانه تنها قانونی که در کشور از قانون أساسی نشأت نگرفته، قانون شهرداری است.

وی افزود: در سال ٩٤ در وزارت کشور لایحه مدیریت شهری تهیه و به دولت ارائه شد، و تا به حال اقدامی در این خصوص انجام نشده است. امیدواریم در مجلس جدید که تیم مدیریت شهری قبلی هم حضور دارد و با حضور آقای قالیباف، لایحه مدیریت واحد و یکپارچه شهری به تصویب برسد و وضعیت اداره محلی و ملی تعیین تکلیف شود.

به گفته نوذرپور، چالش عمومی شهرداری با نهادها و سازمان های خدمات رسان، لزوم هماهنگی بین آنها برای رفع هرگونه مشکل در خصوص مداخله در أراضی و معابر منطقه، مثل حفاری ها، ساخت و سازها و تغییر کاربری هاست.

نوذرپور با اشاره به لزوم تأمین اعتبار مالی اداره برق برای ایجاد تهاتر بین بدهی ها و طلب های این اداره و همچنین لزوم تأمین روشنایی برق معابر این منطقه، گفت: تعرفه های برق ساختمان های اداری شهرداری و بوستان های شهری باید بازنگری شوند. از آنجا که این تعرفه ها به صورت آزاد محاسبه می شوند، هزینه های سنگینی را برای شهرداری ایجاد کرده است.

وی در خصوص آب بهای پارک جنگلی چیتگرافزود: این پارک در مالکیت دولت و اداره کل منابع طبیعی است، و این در حالی است که شهرداری سالیانه ٢٤ میلیارد تومان هزینه آب را پرداخت می کند و این پرداختی ها نیاز به تجدید نظر دارد.

شهردار منطقه 22 ادامه داد: ایستگاه تقلیل فشار گاز وردآورد در طرح اصلاحی، نیاز به جابه جایی دارد. برخی از ساختمان های شهرداری منطقه به انشعاب گاز نیاز دارد.از گازکشی ساختمان هایی که خارج از روستا هستند باید جلوگیری شود، ساخت و ساز در حریم مخالف پروانه ساختمانی است.

در پایان این نشست، شهردار به مسائل مربوط به ساخت و ساز أماکن نظامی در منطقه و تعارضاتی که بین مدیریت شهری و دستگاه های نظامی ایجاد شده اشاره کرد و إظهار امیدواری کرد با ادامه این جلسات بتوانیم به مشکلات منطقه رسیدگی کنیم.

نوذرپور در همین زمینه تاکید کرد: نهادهای حاکمیتی اعم از نهادهای نظامی، دولتی و شهرداری باید بیش از همه قانون را رعایت کنند.

در این نشست که شهردار منطقه ۵ تهران و مدیران ارشد نهادهای دولتی،امنیتی،نظامی و انتظامی، قضایی و خدمات رسان شمال غرب پایتخت حضور داشتند بر لزوم هم افزایی دستگاه و نهادهای مختلف برای خدمت به مردم تاکید شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن