اجتماعی

لزوم پرهیز از تجویز داروی خارجی/ وزارت بهداشت قیمت داروها را شفاف اعلام کند

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۱۳ لزوم پرهیز از تجویز داروی خارجی/ وزارت بهداشت قیمت داروها را شفاف اعلام کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قیمت‌گذاری دارو باید به صورت شفاف اعلام شود و در دسترس عموم مردم قرار گیرد و در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی وارد شوند.

لزوم پرهیز از تجویز داروی خارجی/ وزارت بهداشت قیمت داروها را شفاف اعلام کند

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه دولت باید قیمت کالاهای اساسی به خصوص دارو را کنترل کند، اظهار داشت: متاسفانه دولت در کنترل قیمت دارو ضعیف عمل کرده است که باید قیمت گذاری دارو بر اساس توان مردم صورت بگیرد.

وی افزود: قیمت‌گذاری دارو باید به صورت شفاف اعلام و در دسترس عموم مردم قرار گیرد و در این زمینه باید دستگاه های نظارتی وارد شوند و قیمت برخی داروها که متاسفانه شاهد هستیم که درمقایسه با برخی کشور ها 4 برابر بالاتر قیمت گذاری شده‌اند، را کنترل کنند.

فاضلی گفت: داروی پلاویکس که مورد مصرف بیماران قلبی است متاسفانه با قیمت 160 هزار تومان به فروش می‌رسد که در مقایسه با برخی از کشورها از جمله هند 4 برابر بالاتر به فروش می‌رسد که در این زمینه باید دستگاه های نظارتی وارد شوند و قیمت این دارو را بررسی و قیمت مناسبی را تعیین کنند که ما در کمیسیون بهداشت قیمت این دارو را بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پلاویکس مشابه تولید داخل نیز دارد طبق قانون پزشکان نباید این دارو را تجویز کنند و اگر در مورد کیفیت داروی ایرانی شک و شبهه‌ای وجود دارد مسؤولین وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند.

نماینده سراوان، سیب، سوران و مهرستان از شهرستان های سیستان و بلوچستان در مجلس در پایان گفت: در مجلس باید به صورت اساسی مشکلات مردم را در همه زمینه ها بررسی و در راستای رفع مشکلات گام برداریم که در کمیسیون بهداشت این مهم اولویت اعضای کمیسیون بهداشت است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن