اجتماعی

ماجرای آمادگی حناچی برای انتقال تجربیات مقابله با آلودگی هوا به سارایوو

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۶:۰۲ ماجرای آمادگی حناچی برای انتقال تجربیات مقابله با آلودگی هوا به سارایوو

مشاور شهردار تهران با اشاره به سوء‌استفاده مکرر از صحبت‌های حناچی در مورد آمادگی شهرداری جهت ارائه راهکارهای مقابله با آلودگی هوا به «بوسنی» گفت: منظور حناچی راهکارهای مقابله با گرد و غبار و نه آلاینده‌های مربوط به خودروها و صنایع بوده است.

ماجرای آمادگی حناچی برای انتقال تجربیات مقابله با آلودگی هوا به سارایوو

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران در نشست خبری پنجمین دوره جایزه جهانی «خشت طلایی»‌ اظهار داشت: از 58 کشور، 194 شهر در این مسابقه شرکت کرده‌اند و 296 پروژه بین‌المللی جهت شرکت در این جشنواره مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: مسابقه خشت طلایی تبدیل به یک برند بین‌المللی شده و امسال علیرغم مشکلات شیوع پاندمی کرونا اختتامیه آن سه‌شنبه هفته جاری در برج میلاد برگزار خواهد شد.

مشاور شهردار تهران بیان داشت: سعی کرده‌ایم تا جایگاه شهر تهران را در میان شهرهای جهان ارتقاء دهیم و محورهای ارائه جایزه جامع‌تر در نظر گرفته شده است.

محمدی با بیان اینکه این جشنواره نتایج مؤثری در انجام پروژه‌های شهری دارد گفت: با استفاده از این جشنواره تهران به نوعی از انزوا در کرونا نجات می‌یابد.

وی به تعامل شهرداران با شهرداران مختلف جهان در شرایط کرونا به صورت مجازی اشاره کرد و گفت:‌حناچی امسال نایب رئیس متروپلیس شد و این مسأله ارتقاء بین‌المللی تهران را به همراه دارد.

مشاور شهردار تهران در ادامه به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: موضوع آلودگی هوا نیاز به تجارب بین‌المللی دارد شاید انتقال این تجارب برای مردم چندان محسوس نباشد ولی نتایج مؤثری را به همراه خواهد داشت البته شهرداری تهران شرکت کنترل کیفیت هوا دارد و نام کنترل شرکت کنترل آلودگی هوا غلط است.

محمدی تصریح کرد: موضوع اجرای قانون هوای پاک باید توسط 18 دستگاه در کشور انجام گیرد که شهرداری از جمله این دستگاه‌ها است.

مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه آلودگی هوا یک موضوع چندبعدی و تخصصی است گفت: روابط مؤثری بین ایران و ژاپن جهت دریافت تجهیزات مربوط به سنجش آلودگی هوا انجام شده است و این موضوع دانش ما را نسبت به کیفیت هوا تغییر داده و موفق شده‌ایم سیاهی انتشار را سالیانه منتشر کنیم.

وی تصریح کرد: اخیرا بحث مازوت سوزی مطرح بود و برخی به دنبال سند در این زمینه بودند که ما سندهای مربوطه را ارائه دادیم و می‌توانیم بگوییم هوای تهران از چه آلاینده‌هایی در چه مناطقی و با چه حجمی آلوده شده و هر جا نیاز به رهگیری باشد این امکان وجود دارد.

مشاور شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره صحبت‌های گذشته پیروز حناچی در مورد آمادگی انتقال تجربیات جهت مقابله با آلودگی هوا به کشور سارایوو گفت: متأسفانه مکرر از صحبت‌های حناچی در این زمینه سوء استفاده شده در حالی که منظور حناچی مربوط به راهکارهای مقابله با گرد و غبار و ریزگردها بوده است نه آلاینده مربوط به خودروها و صنایع، بنابر این در این زمینه سوء برداشت شده است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه زمانی در پایتخت ساخت پل و اتوبان خیلی طرفدار داشت گفت:‌در حال حاضر عملکرد به سمت تبدیل تهران به شهری انسان‌محور شده و بر همین اساس ما در جایزه خشت طلایی به این موضوع توجه کرده و تلاش داریم پیام واحدی را به شهرسازان برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز برنامه‌های خلاقانه‌ای در نظر گرفته شده و طرح‌هایی نیز در زمینه مقابله با آلودگی هوا است که برنده شدن این طرح‌ها بستگی به نظر نهایی داوران دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن