فرهنگ و هنر

«ماه‌خاتون» دیده شد

کتاب ماه خاتون - کراپ‌شده

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل جدیدترین اثر خود را با نام «ماه خاتون» منتشر کرد.

به گزارش مشرق، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل جدیدترین اثر خود را با نام «ماه خاتون» منتشر کرد.

این اثر رمانی اعتقادی است که فضای داستانی آن از نظر تاریخی به سال‌ها پیش از شکل‌گیری حکومت صفوی و دورانی پس از ترویج اندیشۀ افراطی ابن‌تیمیه و در جغرافیای شهر اصفهان بازمی‌گردد.

«ماه‌ خاتون» نام دختر حاکم شهر است و همچون پدرش امیرخسرو و بسیاری از مردم شهر، از پیروان اهل سنت‌ محسوب می‌شود. ماه خاتون به شدت بیمار است و طبیبی حاذق از اهل کاشان برای مداوای وی به اصفهان می‌رود اما این طبیب در واقع یکی از علمای تشیع است، و در جریان مداوای شفابخش فرزند امیرخسرو، مباحثات و مناظراتی میان او و علمای متعصب اصفهان شکل می‌گیرد که منجر به تکفیر او و صدور حکم ارتداد و اعدامش می‌شود.

در این مناظرات و مباحثات نکاتی بیان می‌شود که منجر به شکل‌گیری نور هدایتی در دل ماه‌خاتون می‌شود و پای سخنان شیخ رافضی می‌نشیند و سؤالات او و پاسخ‌های شیخ دربارۀ جایگاه امامت و فضائل اهل بیت پیامبر(ص) به‌ویژه امیرالمؤمنین(ع)، بحث‌های معرفتی خوبی برای مخاطبان این کتاب رقم می‌زند.

این رمان جذاب که یک رمان دینی و معرفتی است توسط مجید پورولی کلشتری نگارش یافته و به مناسبت روزهای تجلی فضائل اهل بیت(ع) از جمله روز مباهله، از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل با قیمت ۲۲ هزار تومان و در ۱۲۸ صفحه در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

برای خرید این کتاب می‌توانید به کتابفروشی‌های معتبر جبهۀ فرهنگی انقلاب مراجعه نمایید و یا با شمارۀ ۸۸۹۲۱۹۸۰ (۰۲۱) تماس بگیرید.

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن