سیاسی

محمدیاری: دولت با هرگونه رانت واکسن شدیدا برخورد کند

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۴:۵۳ محمدیاری: دولت با هرگونه رانت واکسن شدیدا برخورد کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: لازم است وزارت بهداشت اعتمادسازی لازم برای استفاده مردم از واکسن‌های ایرانی را به درستی انجام دهد و البته شرایط لازم برای استفاده همه اقشار در اسرع وقت فراهم شود و باید با هر گونه رانت در رابطه با استفاده از واکسن شدیدا برخورد شود.

محمدیاری: دولت با هرگونه رانت واکسن شدیدا برخورد کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (سه شنبه 31 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور گفت: شمار مبتلایان به بیماری کرونا و ویروس جدید در جهان تا کنون به 142میلیون، 714 هزار و 73 نفر رسیده است و مرگ 3 میلیون و 43 هزار و 223 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تایید شده است، همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون عده زیادی نیز مبتلا به این بیماری شده اند آنچه که مسلم است و طی یک سال اخیر برای جامعه بشری ایجاد شده است همین ویروس منحوس کرونا است.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس بیان کرد: آنچه که مهم است مقابله با آن نیازمند به برنامه همه جانبه و جامع دارد و آنچه در مقطع کنونی اذهان جامعه را درگیر کرده است موضوع واکسن این بیماری است، لازم است وزارت بهداشت اعتمادسازی لازم برای استفاده مردم از واکسن‌های ایرانی را به درستی انجام دهد و البته شرایط لازم برای استفاده همه اقشار در اسرع وقت فراهم شود و باید با هر گونه رانت در رابطه با استفاده از واکسن شدیدا برخورد شود و همه چی طبق اولویت بندی برای اقشار آسیب پذیر جامعه مهیا باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس مطرح کرد: در عرصه سیاست خارجی در سطح تحلیل خرد، بایدن شعار بازگشت به برجام را در مورد ایران طرح می‌کند، چون ایران در مرکز ثقل توجه خاورمیانه‌ای قرار دارد اما باید بدانیم و آگاه باشیم که روسای جمهور آمریکا ید طولانی در عهد شکنی دارند و نباید راه اشتباه گذشته در برجام تکرار شود.

وی اظهار داشت: خسارت‌های وارده بر اثر بی تعهدی آمریکا در برجام بر عهده چه کسی خواهد بود، در رابطه با برجام مردم خواهان گزارش شفاف، دقیق، رسمی و عامه فهم است تا همه چیز در ارتباط با هر آنچه در سرنوشت مملکتشان موثر خواهد بود بدانند به امید روزهای بهتر برای نظام اسلامی.

این نماینده مجلس بیان کرد: گیلان استانی کشاورزی است چرا که 38 درصد اشتغال استان و 48 درصد اقتصاد استان بر پایه کشاورزی استوار است و و 300 هزار خانوار گیلانی از این طریق امرا معاش می‌کنند بنابراین آسیب شناسی و رفع معضلات این حوزه باید در اولویت قرار گیرد.

محمدیاری گفت: یکی از مهمترین چالش‌های کشاورزی منطقه در سال جاری بحران کم آبی است، با توجه اینکه طبق گزارش‌های سازمان هواشناسی 6 ماه پر بارش کشور را پشت سر گذاشته ایم و کمترین میزان بارش باران را داشتیم، باید بحران آب را پیش بینی و مدیریت کنیم، با به میدان آمدن مدیران و مسئولان در حوزه‌های مختلف نیرو و کشاورزی و مدیریت شهری باید شاهد کمترین خسارت به کشاورزان باشیم.

وی بیان کرد: نکته مهم دیگر، اهمیت حمایت بیمه‌ای از کشاورزان است به ویژه در فصل برداشت چرا که در علاوه بر بحران کم آبی با بحران بارش‌های شدید و ناگهانی با فصل برداشت محصول مواجه هستیم چیزی که در سال گذشته خسارت قابل توجهی به قشر زحمت کش و تلاشگر کشاورزان وارد کرد.

این نماینده مردم در پایان گفت: در خصوص حفر چاه‌های عمیق و نیمه عمیق لازم است اهتمام ویژه‌ای از ناحیه وزارت نیرو صورت گیرد چنانچه همه مسئولین به پای کار نیایند مرتکبت خیانت در حق مردم شده اید، در این خصوص هیات رئیسه توجه لازم را نسبت به اهتمام مسئولین در این عرصه داشته باشند، به نظر می‌رسد در بحران کم آبی بخش عمده‌ای از مسئولین دولتی در غفلت به سر می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن