اجتماعی

مدرسه ‌محوری نیاز به خلاقیت دارد/ نمی‌توان برای همه بخش‌های آموزش نسخه واحد پیچید

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۲ مدرسه ‌محوری نیاز به خلاقیت دارد/ نمی‌توان برای همه بخش‌های آموزش نسخه واحد پیچید

مدیرکل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: مدرسه محوری نیاز به خلاقیت دارد و نمی‌توان برای همه بخش‌های آموزش نسخه واحد پیچید.

مدرسه ‌محوری نیاز به خلاقیت دارد/ نمی‌توان برای همه بخش‌های آموزش نسخه واحد پیچید

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود حبیبی مدیر کل فناوری ارتباطات آموزش و پرورش در ادامه میزگردهای سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور، اظهار کرد: تکنولوژی بی رحم است و از ما عبور خواهد کرد اما ویروس کرونا با تمام مشکلات، باعث شد ما راه ۱۰ ساله را در شش ماه طی کنیم. امروز چهره نظام تعلیم و تربیت عوض و یادگیری معکوس شده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماه گذشته نشان داد که همکاران ما حاضرند خودشان را با شرایط هماهنگ کنند؛ کار سختی پیش رو داریم ولی امید داریم و نگران نیستیم.

حبیبی اضافه کرد: در آموزش و پرورش بیش از ۹۰۰ نیروی زبده در حوزه فناوری داریم، همچنین ۱۳ هزار نیروی آموزش دیده در مدارس در حوزه فناوری داریم که این لشکر ما را به آینده امیدوار می‌کند.

وی گفت: در فنلاند اکثر محتوای آموزشی زیر سه دقیقه است و ما هم می‌توانیم این قالب‌ها را آماده کنیم. ما در حوزه فناوری باید تغییر شیفت و تغییر رویکرد را انجام دهیم.

وی بیان کرد: در آموزش و پرورش نیاز به زیست بوم‌ها جدید داریم که سامانه شاد یکی از این موارد است. اینکه یک سامانه بی نقص داشته باشیم امکان پذیر نیست اما بخاطر شاد می‌توانیم به خود ببالیم. البته باید به سمت خلاقیت هم پیش برویم.

وی خاطر نشان کرد: مدرسه محوری نیاز یه خلاقیت دارد و نمی‌توان برای همه بخش‌های آموزش نسخه واحد پیچید. ما تقریبا ۵،۶ سال است که هوشمند سازی در مدارس را شروع کردیم اما فرآیندمان معکوس شد و مجبور شدیم مدارس را یه تبلت‌ها بیاوریم. در خصوص فرهنگ سازی اقدامات جدید در راه است و نسخه جدید شاد فردا رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن