ورزشی

مدیران ما وقیح هستند/ ستون‌های دروغ و ریاکاری همواره ایران را بازنده می‌کنند

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 16:55 منتشر شده در مورخ: 1399/05/29 شناسه خبر: 1638643 یادداشت امیر حاج‌رضایی درمورد پرونده ویلموتس؛ مدیران ما وقیح هستند/ ستون‌های دروغ و ریاکاری همواره ایران را بازنده می‌کنند مدیران ما وقیح هستند/ ستون‌های دروغ و ریاکاری همواره ایران را بازنده می‌کنند کارشناس باسابقه فوتبال ایران درمورد پرونده مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوع نگاهم به اتفاقی که رخ داده صرفا فوتبالی نیست. من این را تعمیم می‌دهم به جامعه‌ای که امروز در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کند. حال در این وضعیت یک عده آدم بی‌مسوولیت و بی‌کفایت که بیشتر دنبال منافع شخصی هستند بدون توجه به شرایط جامعه چنین غرامت بسیار سنگینی را روی دوش مردمی می‌گذارند که هر روزه خمیده‌تر و افسرده‌تر و مشکل‌دارتر می‌شوند. این یک فاجعه ملی است. جالب اینجاست که هر کدام از این آقایان اصلا مسوولیت کارشان را نمی‌پذیرند. می‌گویند من نبودم! من اطلاعی نداشتم! می‌خواهم بگویم وقتی آدمی که مسوولیت دارد و امضایش تاثیرگذار است، البته برای این افراد واژه مسئول سنگین است، می‌گوید خبر نداشتم خودش یک جرم است. چطور شما خبر نداشتید؟ چگونه است که می‌خواهید از آفتاب به سایه پناه ببرید و خودتان را فارغ از این مسائل بدانید؟

فدراسیون فوتبال ما بعد از جدایی آقای دادکان وارد مرحله‌ای شد که دو فدراسیون به مدت 13، 14 سال سر کار بوده. در این مدت هر روز در مورد این فدراسیون‌ها اخبار ناخوشایند در زمینه‌های مختلف به گوش رسیده است. نهایتا در فدراسیون دوم این خبرها هم تشدید شد، هم زیاد و هم ابعاد زیان‌ها خیلی خیلی گسترده‌تر شد و رسید به اینجا. نمی‌توانم جامعه فوتبال را از جامعه بزرگی که در آن زندگی می‌کنم، جدا کنم. اینها ارتباط مستقیم با هم دارند.

جامعه‌ای که دولت در آن به مردم یک میلیون تومان وام می‌دهد و آن را با بهره پس می‌گیرد این یک نوع صدقه است. با یک میلیون تومان چه کار می‌شود کرد؟ چه می‌توان خرید؟ و بعد یک رقم وحشتناک ۱۷۵ میلیارد تومانی می‌آید وسط که باید به یک نفر پرداخت شود. حالا نمی‌دانم یک نفر بوده یا افراد دیگری هم ذی‌نفع بودند. این برعهده ضابطین قانونی است که تفحص کنند و تمام دست‌اندرکاران این فاجعه ملی را برابر قانون مجازات کنند.

وقتی به جامعه خودمان نگاه می‌کنم، می‌بینم به هر دلیلی وضعیت بسیار نابسامانی داریم. گرانی وحشتناک و وضعیت اقتصادی دردناک وجود دارد. کارگران زحمتکشی را می‌بینیم که گاهی چهار یا پنج ماه حقوق نمی‌گیرند و تازه اگر آن کارگر حقوقش را بگیرد هم به سختی زندگی‌اش را می‌چرخاند. یا فرض کنید آدم‌هایی که در این شرایط کرونایی مجبورند بروند سر کار. چون باید شب نان به خانه ببرند. رانندگان تاکسی و کارگران روزمزد و تعمیرکاران و همه و همه. اینها در این شرایط بین مرگ و زندگی یک لقمه نان به خانه می‌برند.

بعد آقایانی که می‌نشینند و پیشاهنگ خیلی از مسائل اخلاقی خودشان را جلوه می‌دهند، دست به کاری می‌زنند که بغض را درگلوی آدم می‌نشاند. می‌دانید این بغض چیست؟ این بغض مال ناتوانی و ناکارآمدی افرادی است که در این کشور در زمینه فوتبال مدیریت می‌کنند. چه در فدراسیون فوتبال و چه در باشگاه‌ها. ما مدیر توانمند خیلی کم داریم. ما مدیرانی داریم که نه تنها کارآمد نیستند بلکه وقیح هم هستند. تجربه خودم را می‌گویم. اگر شما را دعوت کنند و بروید از یک تریبون صحبت کنید بلافاصله این مدیران تکذیب می‌کنند. بلافاصله شما به انواع و اقسام زشتی‌ها متهم می‌شوید. با وقاحت کامل آنچه خود هستند را به دیگران نسبت می‌دهند.

ناراحتی‌ام یک ناراحتی معمولی نیست. چون نمی‌توانم شرایط جامعه امروز را از مساله‌ای که اتفاق افتاده، تفکیک کنم. تجسم کنید این ۱۷۵ میلیارد تومان چقدر می‌تواند به مردم ما کمک کند. اگر وجدان بیداری در این فوتبال وجود دارد باید سریعا اقدام کنند و عاملان این مساله را مجازات کنند. اینها حتی خودشان زورشان می‌آید یک استعفای معمولی بدهند چون می‌ترسند به نوعی پذیرفته باشند در این امر دخیل بوده‌اند. آقای کفاشیان می‌گوید «با من مشورت نشده» و چیزهایی از این دست. تنها امیدواری‌ام این است که مسوولان قضایی کشور وارد کارزار شوند و به‌طور شفاف به مردم بگویند چه شده و چه کسانی و چرا این کار را کردند و قرار است با عاملین قضیه چه برخوردی صورت بگیرد.

۷۵ سال از عمرم گذشته است و نزدیک ۶۹ سال با فوتبال زندگی کردم. خیلی جاها رفتم و می‌روم. همین اواخر در یک شهرستان دور افتاده مربی جوانی به من گفت ۴۰ تا شاگرد دارم و فقط ۴ تا توپ! یعنی هر 10 بازیکن با یک توپ کار می‌کنند. اگر آن آقا الکس فرگوسن هم باشد، نمی‌تواند چیزی به بچه‌ها یاد بدهد. می‌رویم و می‌بینیم تیمی برای یک مسافرت هیچ امکاناتی ندارد. در این شرایط یواش یواش همه اینها می‌آید توی ذهنم و مرور می‌شود؛ مانند یک فیلم سینمایی. یادم می‌آید تیمی مسافرتی در پیش داشت برای یک مسابقه و مسیرش هم خیلی دور بود. تعمدا اسم نمی‌برم، کدام تیم بود اما اینها یک اتوبوس گرفتند و فرض کنید از تهران می‌خواستند راهی آبادان شوند. بازیکنانش خودشان به من گفتند چیزی نزدیک به ۲۰۰ یا ۳۰۰ تخم‌مرغ آب‌پز کرده بودند و توی راه با نان می‌خوردند. هر کدام از ما می‌توانیم ده‌ها مثال از این دردها بزنیم. ما از این مقایسه‌ها ناگزیریم.

فوتبال قرار است، کرامت انسانی را توصیه کند. فوتبال قرار است ورای رنگ‌ها و نژادها و ایدئولوژی‌ها، آدم‌ها را به هم نزدیک کند. فوتبال آن چیز ساده‌ای نیست که ما در مستطیل سبز می‌بینیم. فوتبال مقوله‌ای پیچیده است اما این آقایانی که فوتبال را اداره می‌کنند دو تا کتاب در زندگی‌شان نخوانده‌اند. از جهان فوتبال بی‌خبرند. اینها به یک هوای دیگری آمده‌اند و عجیب‌تر اینکه مافوق‌های‌شان نشسته‌اند و نگاه می‌کنند. هر کدام از آنها که می‌آیند در تریبونی قرار می‌گیرند و واقعیت‌ها را قلب می‌کنند مورد بازخواست مافوق‌هاشان قرار نمی‌گیرند. هیچ چیزی به آنها گفته نمی‌شود بنابراین، این مساله نه فقط برای من که برای یک کشور دردناک است.

ما فقط توی پرونده ویلموتس بازنده نشدیم. ما همیشه بازنده هستیم. چون فوتبال ما را کسانی اداره می‌کنند که بر ستون‌هایی از دروغ و ریاکاری و منافع شخصی استوار هستند. در چنین شرایطی طبیعی است که ما می‌بازیم. ممکن است در یک دوره کوتاه از منظر همین افراد برنده به نظر بیاییم ولی ما بازنده‌ایم. ما چقدر پرونده در فیفا و ای‌اف‌سی و حکمیت ورزش داریم؟ چقدر قراردادهای نامربوط می‌بندیم؟ در چند تا از این پرونده‌ها برنده شدیم؟ مگر ما وکیل نداریم؟ حقوقدان نداریم؟ جامعه به ما چطور نگاه می‌کند؟ این کشور پر از آدم‌های حسابی و فرهیخته است. چرا اینها را به گوشه خانه‌ها رانده‌اند؟ چرا آقای دادکان خانه‌نشین است؟ چرا آقای محمد مایلی‌کهن خانه‌نشین است؟ تنها گناه اینها این است که پاک و سلامت هستند. آدم‌های پاک و سلامت را به گوشه خانه‌ها رانده‌ایم و این هم نتیجه‌اش!

من به خاطر سنم خیلی چیزها را یادم است. قبل از انقلاب ما رییس فدراسیون داشتیم به نام آقای حسین مبشر. ایشان لباس‌های تیم ملی را می‌برد خانه‌اش و می‌شست. ما افرادی را داشتیم که عاشق بودند. عاشق خدمت کردن به فوتبال و مردم و مملکت‌شان بودند. عاشقانه کار می‌کردند با همه تنگناهای موجود. کی این بریز و بپاش‌ها بود؟ اما امروز اکثر کسانی که منصوب می‌شوند چه در فدراسیون فوتبال چه در باشگاه‌ها حتی من اسم‌شان را هم نشنیده‌ام. چطور می‌شود یک نفر ۷۰ سال در فوتبال باشد و آدم‌هایی که پست مدیریتی می‌گیرند را نشناسد؟ حتما لازم نیست کسی که مدیر می‌شود، فوتبالیست معروفی بوده باشد ولی باید پاکدامن و پاکدست باشد. علاوه بر اینکه مدیریت بداند و سابقه داشته باشد باید سالم باشد.

در همین چند روز اخیر اتفاقی رخ داد که ذهنم را به‌شدت درگیر کرد. 4 روز قبل شخصی از محلات جنوب شهر تهران با من تماس گرفت و تقاضای کمک کرد. گفت صاحبخانه جوابم کرده و اگر دخترم نبود خودم و همسرم می‌رفتیم توی جوب می‌خوابیدیم. یکی از پیام‌هایش بسیار تکان‌دهنده بود. برایم نوشت کارم رنگ‌کاری است و اگر کسی را می‌شناسی که می‌خواهد خانه‌اش را رنگ کند مرا معرفی کن چون مردم دیگر این روزها نمی‌خواهند خانه‌هاشان را رنگ کنند و درگیر مشکلات بزرگ‌تری هستند. می‌گفت خدا هیچ پدری را شرمنده زن و بچه‌اش نکند. به او گفتم این کار در ید قدرت من نیست ولی می‌توانم مبلغی به تو کمک کنم و اگر این مبلغ گرهی از کارت باز می‌کند، برایم شماره کارت بفرست.

آن بنده خدا خیلی تشکر کرد و گفت آدرس بدهید بیایم خانه‌تان را تمیز کنم. گفتم نیازی نیست فقط خواهشی دارم و آن اینکه دیگر با من تماس نگیر. این حرف را به او زدم نه از این بابت که مبادا دوباره درخواست کمک کند بلکه به این دلیل که پیام‌هایش مرا دردمند می‌کرد و خدا شاهد است که خواب را از من گرفته بود. خوابم نمی‌برد که یک جوان این شکلی خودش را بشکند و گریه و زاری کند آن وقت بعضی‌ها بروند با سرمایه ملی این کارها را بکنند. حرف هم که بزنیم می‌گویند فلان و بهمان. بنابراین، این دفعه دیگر مثل دفعات قبلی نیست. این دفعه اگر اقدامی نکنند منظورم اقدامی اساسی و قاطع است، فوتبال برای من خواهد مرد. نه تنها فوتبال می‌میرد بلکه انسانیت هم می‌میرد.

انتهای پیام

https://www.dana.ir/1638643 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • مدیران ما وقیح هستند/ ستون‌های دروغ و ریاکاری همواره ایران را بازنده می‌کنند

  • فکری: وجود هواداران را همیشه حس می‌کنیم/ نساجی پرتلاش‌ترین تیم لیگ بود

  • مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی امروز برگزار شد

  • سعادتمند در راستای وصول مطالبات باشگاه استقلال با مدیرعامل ایرانسل دیدار کرد

  • کشتی پهلوانی ثبت ملی شد

  • فینال جام حذفی در سریع ترین زمان ممکن برگزار می‌شود

  • درویشیان: قرارداد ویلموتس را مانند ترکمانچای می‌دانیم/ فدراسیون پول قرارداد را قرض کرده است

  • رامین طباطبایی با رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار کرد

  • مسئولان فدراسیون بوکس با سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی دیدار کردند

  • محرومیت چهار ورزشکار متخلف دوپینگ تقلیل یافت

  • سازمان لیگ با مربیان غایب در کنفرانس خبری برخورد می‌کند/ رصد ویژه دیدارهای هفته آخر لیگ برتر

  • مرادی: در رشته‌های دیگر 4 ورزشکار اعزام می‌شوند و هر 4 نفر دوپینگی هستند/ نگاه ما به رستمی و مرادی یکسان است

  • صادقی: با تمام توان مقابل پرسپولیس می‌ایستیم/ فوتبال مهم‌تر از مرگ و زندگی است

  • ویسی: از لحاظ استرس با سپاهان برابر هستیم/ فقط می‌توانم بگویم که پیکان سقوط نمی‌کند

  • واکنش باشگاه تراکتور به خبر محکومیت: هیچ خطری ما را تهدید نمی‌کند!

  • جذب بازیکن و مربی خارجی در لیگ برتر ممنوع!

  • برگزاری اولین مسابقه آیینى و زیبایى اسب ترکمن در تهران

  • تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون اتومبیلرانی با شبکه ورزش امضا شد

  • نشست کمیسیون صلح و ورزش برگزار شد

  • مهاجری: برای برگزاری دوره‌های داوران فدراسیون جودو منتظر مجوز وزارت بهداشت و ورزش هستیم

  • عیسی‌زاده: اسکوچیچ باید 75 هزار دلار به ما غرامت بدهد/ سخنگوی فدراسیون عواقب حرفش را بپذیرد

  • گل محمدی: اولویت تیم بستن ما حفظ همه بازیکنان است/ برخی دنبال ایجاد حاشیه برای پرسپولیس هستند

  • افاضلی: بازی با نفت، بازی مرگ و زندگی برای ماست/ مردم از همه ناظران مهم‌تر هستند

  • سهرابیان: حمایت از تولیدات قایقرانی داخلی در دستور کار است

  • فرهادی زاد: دختران تیرانداز تاریخ سازی کردند/ تیراندازی با کسب 6 سهمیه شایستگی خود را اثبات کرد

  • طالقانی: ویلموتس مورد تایید هیات رئیسه بود/ اعضا در موارد حقوقی ویلموتس ورود نکردند

  • تلاش می‌کنیم حکم «فیفا» شکسته شود

  • جلسه ویژه در فدراسیون برای رسیدگی به پرونده ویلموتس برگزار شد/ بررسی راهکاری مختلف برای شکایت به CAS

  • مظلومی: تقریبا 70% از ترکیب تیم را شناسایی کرده ایم/ صیادمنش باید در اردوها شرکت کند

  • قرعه کشی لیگ کشتی| گروه بندی رقابت های آزاد و فرنگی مشخص شد

  • قریب: ویلموتس زرنگ و قالتاق از ضعف ما استفاده کرد/ باید مشخص شود که قرارداد آگاهانه اینگونه بسته شده با از روی ناآگاهی

  • قرعه کشی لیگ کشتی| دبیر: کشتی مثل موسیقی زیرزمینی شده/ روزی که بروم، پشت سرم را هم نگاه نمی کنم

  • قرعه کشی لیگ کشتی| مددی: تیم کشتی استقلال هیچ ربطی به بودجه باشگاه ندارد/ حکم دانشگر و باقری بزودی اعلام می شود

  • دیدار دوستانه ایران با ازبکستان لغو شد

  • مهلت شرکت در چالش رقابتی تکواندو تمدید شد

  • لیگ برتر دوچرخه سواری| اصفهان میزبان مرحله اول شد

  • رجبی: امیدوارم افتخاراتم را در آینده تکرار کنم/ تمریناتم را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهم

  • پژمانفر: در عقد قرارداد با ویلموتس تبانی صورت گرفته/ عاملان بسته شدن این قرارداد را شناسایی و معرفی خواهیم کرد

  • دسته گل جدید وکیل انتخابی آقای تاج/ دلشات تراکتور را محکوم کرد؛ حکم یک میلیون و صد هزار یورویی

  • سهرابیان: همکاری‌های دوجانبه فدراسیون با مجموعه‌های مهم می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی باشد

  • قرعه کشی لیگ برتر کشتی| نصیرزاده: لیگ با قدرت و به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد/ فقط بنا و محمدی نمی توانند در لیگ مربیگری کنند

  • اقدامات قانونی استقلال درباره اتهامات رسانه باشگاه پرسپولیس

  • لیگ اهداف پروازی| اعلام آمادگی بیمارستان نیکان برای حضور در مسابقات

  • بوکس قهرمانی آسیا| تعویق مسابقات در هند/ بازی ها به سال 2021 موکول شد

  • دومین مرحله از معوقات 10 ساله جدول نویسان کشتی پرداخت شد

  • تصمیم جدید اتحادیه جهانی کشتی/ در جدول نوردیک و دوره ای فقط یک نفر سوم و برنز می گیرد

  • لیگ برتر بسکتبال بانوان| جلسه هماهنگی برگزار می شود

  • شکری: کراس کانتری آسیب جبران ناپذیری خواهد خورد/ دوست دارم در آکادمی تجربیات 17 ساله ام را در اختیار جوانان بگذارم

  • ورود حراست به پرونده قرارداد جنجالی ویلموتس/ مطلعین احضار شدند

  • حفظ آمادگی ورزشکاران ناشنوا برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک 2021

  • راستینه: طرح شکایت از عوامل و مسببین قرارداد ویلموتس به کمیسیون اصل 90 اعلام شد/ دست‌هایی پشت پرده وجود دارد

  • آذری جهرمی میهمان تمرین استقلال می‌شود

  • یوسفی: آقایان از جیب مردم محروم و محتاج نان شب بذل و بخشش کردند

  • رفیعی: ورشکستگی و احتمال تعلیق وجود دارد

  • بررسی وضعیت تمرینی ملی‌پوش پارالمپیکی پاراتیراندازی از سوی اسبقیان

  • وثوق احمدی: باید بررسی کنیم که اعتراض انجام دهیم یا نه/ 21 روز فرصت اعتراض به CAS داریم

چت دانلود آهنگ جدید افزایش ممبر تلگرام بلیط هواپیما روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن