اجتماعی

مدیریت برج آزادی برعهده شهرداری نیست/ بهره‌برداری از پلازای خیابان هاشمی

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ – ۱۳:۲۴ مدیریت برج آزادی برعهده شهرداری نیست/ بهره‌برداری از پلازای خیابان هاشمی

شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به اینکه مدیریت برج آزادی برعهده وزارت ارشاد است، گفت: از وزارت ارشاد خواسته‌ایم برای نگهداشت بهتر برج، ‌مدیریت آن را دراختیار شهرداری قرار دهند.

مدیریت برج آزادی برعهده شهرداری نیست/ بهره‌برداری از پلازای خیابان هاشمی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدمصطفی موسوی شهردار منطقه 9 تهران در نشست خبری درباره وضعیت میدان آزادی و برج آزادی اظهار داشت: برج آزادی نماد شهر تهران است و بنایی نمادین برای کل کشور محسوب می‌شود ولی در حال حاضر این برج دراختیار وزارت ارشاد قرار گرفته و شهرداری در مقاطع مختلف برای حفظ و نگهداری برج آزادی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در یک مقطع زمانی پیگیری‌هایی برای معاوضه این بنا انجام شد تا کامل دراختیار شهرداری تهران قرار گیرد، گفت: شورای شهر تهران اقداماتی انجام داد تا برای این بنا بودجه ویژه‌ای اختصاص داده شود که البته به رأی مثبت همه اعضای شورای شهر نرسید، چرا که اعضای شورا برخی از آنها معتقد بودند در صورتی هزینه‌کرد این برج باید توسط شهرداری انجام گیرد که مدیریت آن هم در اختیار شهرداری باشد.

شهردار منطقه 9 تهران ادامه داد: در حال حاضر تقابلی در زمینه برج آزادی بین وزارت ارشاد و شهرداری وجود ندارد، ولی نکته قابل توجه این بود که وزارت ارشاد به تنهایی از پس نگهداری برج آزادی برنمی‌آید، لذا ما درخواست کرده‌ایم که برای نگهداشت این برج، مدیریت آن دراختیار شهرداری قرار گیرد.

موسوی همچنین در مورد آب‌نمای میدان آزادی گفت: ‌آب‌نمای این بنا که به مدت پانزده سال غیرفعال بود مجدد فعال خواهد شد و اقدامات ویژه‌ای همزمان با آغاز قرن جدید در حوزه فرهنگی اجتماعی در منطقه 9 به ویژه خیابان آزادی اجرا می‌کنیم.

وی اعلام کرد:‌ طرحی به دستور حناچی در منطقه 9 پیگیری می‌شود که شروع آن از دهه فجر سال جاری آغاز شده و محور آزادی تغییراتی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌کاری‌هایی در پایگاه شکاری انجام شده تا فضای سبز این منطقه افزایش یابد،‌گفت: ‌شهروندان چندان نمی‌توانند از جنگل‌کاری‌های پایگاه شکاری استفاده کنند بر همین اساس دو زمین در این زمینه در نظر گرفته‌ایم و در حال رایزینی برای خرید آن در بخش خصوصی هستیم.

وی اعلام کرد: ‌پادیگان جی نیز پس از سال‌ها براساس توافقاتی که انجام گرفت بازگشایی شد و در بخشی که تملک کرده‌ایم، نخستین بوستان دوستدار کودک کلنگ‌زنی شده و در حال اجرای این پروژه هستیم.

وی همچنین از بهره‌برداری از پلازای خیابان هاشمی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دو طرفه شدن زیرگذر استاد معین یکی از درخواست‌های ترافیکی مردم منطقه بود که محقق شده است و توسعه مترو نیز با احداث ایستگاه‌های جدید در این منطقه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به احداث دومین گرمخانه تهران با ظرفیت 150 نفر در منطقه 9 تهران اشاره کرد و گفت: اقدامات مناسبی جهت توسعه گرمخانه‌ها و مناسب‌سازی آنها انجام گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز ارم کیش هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز ارم کیش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن