اجتماعی

مراسم عزاداری ماه محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۷:۳۸ مراسم عزاداری ماه محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم

فوق متخصص جراحی عمومی گفت: امروز به دلیل وجود بیماری کرونا، از مردم می‌خواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنند و هنر این است که عزاداری با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود.

مراسم عزاداری ماه محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم

مسعود خاتمی فوق متخصص جراحی عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره«حمایت جمعی از اساتید پزشکی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی»، اظهار داشت: به هر صورت مردم ارتباط و علاقه‌ای به مراسم عزاداری امام حسین (ع) دارند و امسال با بیماری کرونا مواجه شده و حرف این بود که می‌شود ضمن عملی شدن اعتقادات عمیق مردم، پروتکل‌ها نیز اجرا شود.

وی ادامه داد: انصافا جمع بین این دو یکی از کارهای خوبی است که افراد معتقد انجام می‌دهند؛ یعنی هم عزاداری می‌کنند و هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام می‌دهند. بنده جاهای مختلفی را دیده‌ام و صحنه‌های خوبی مشاهده کردم که مردم ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری را رعایت کرده‌اند و این جو غالب بوده است.

این استاد جراحی عمومی بیان داشت: همچنین حرکت‌های زیبایی بود که از جمله آن حرکت محمود کریمی مداح اهل بیت بود که با خودرو و به صورت سیار نوحه خوانی کرده‌اند و این ابتکاراتی بود که به خرج داده شد؛ بسیاری مراسم‌ها نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود و کار زیبایی بوده است؛ البته اگر جایی باشد که برخی رعایت نمی‌کنند باید تذکر داد تا عزاداری امام حسین(ع) را خراب نکنند.

خاتمی افزود: ما باید نشان دهیم که عزاداری با رعایت پروتکل‌ها می‌تواند برگزار شود؛ به هر صورت روزی مردم نزدیک هم بودند و عزاداری می‌کردند اما امروز با وجود این بیماری از مردم می‌خواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنند و هنر این است که عزاداری با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن