اجتماعی

مرحله بازسازی و بازتوانی بعد از سوانح در کشورمغفول مانده است

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ – ۱۲:۴۴ مرحله بازسازی و بازتوانی بعد از سوانح در کشورمغفول مانده است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مقوله بازسازی و بازتوانی به عنوان یکی از ارکان فرآیند مدیریت بحران به دلیل نبود برنامه های مدون مغفول مانده است.

مرحله بازسازی و بازتوانی بعد از سوانح  در کشورمغفول مانده است

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، کتاب «تاریخچه معماری بازسازی سکونتگاه های انسانی در ایران» از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به منظور بهره برداری پژوهشگران، محققان و علاقه مندان به این موضوع منتشر شد.

در این کتاب علاوه بر روایت و به تصویر کشیدن واقعی حوادث رخ داده، مدل های مختلف بازسازی ارائه و علل موفقیت یا عدم موفقیت آنها تحلیل شده تا با بهره گیری از تجارب حاصله گزینه های مطلوب بازسازی و بازتوانی و عوامل موثر بر این امر را معرفی کند.

رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در بخشی از پیشگفتار این کتاب با اشاره به ضرورت پرداختن به مقوله بازسازی پس از سانحه آورده است: یکی از ارکان فرآیند مدیریت بحران به دلیل نبود برنامه های مدون مبتنی بر مدل های متنوع زیستگاهی و اقلیمی و نیز رویکردهای مکتوب و مطلوب بازسازی همچنان مغفول مانده است… این کتاب با هدف ارتقای دانش مکتوب مدیریت بحران، زمینه مناسبی برای انتقال و تبادل دانش و تجربیات و تقویت برنامه ریزی در حوزه بازسازی و بازتوانی در کشور را فراهم می نماید و تصویری روشن از وضعیت زمانی و مکانی حوادث و اقدامات صورت گرفته ارائه می دهد.

کرمی محمدی با اشاره به اهمیت مرحله بازسازی و بازتوانی نوشته است: این مرحله فرصتی مغتنم برای ایجاد شهری تاب آور و با برنامه ریزی مبتنی بر مدیریت ریسک و خطر می باشد. برنامه ای که در آن زمینه اصلاح و بهینه سازی الگوهای تمرکز و پراکندگی جمعیت (تمرکز زدائی ) سهولت دسترسی شهروندان به نیازهای اساسی و زیر ساخت های حیاتی و خدماتی، پویایی زندگی و رشد فرهنگی و اقتصادی منطقه با لحاظ اصل پاسخگوئی و مسئولیت پذیری در مقابل شرائط بومی و اقلیمی ملاحظه شده باشد.

وی بیان داشت: این کتاب مستند سازی و تجربه آموزی از روند بازسازی هفت دهه اخیر را با هدف شناخت علل و عوامل کالبدی اجتماعی و عملیاتی ماندگاری فضاهای مسکونی و عمومی بازسازی شده در بازسازی های گذشته کشور و درس های آموخته شده مشترک در راستای تدوین برنامه بازسازی زلزله احتمالی در همان نواحی تشریح کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن