سیاسی

مشابه توافق ایران و چین با دیگر کشورهای در تقابل با آمریکا امضا شود

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ – ۰۷:۴۴ مشابه توافق ایران و چین با دیگر کشورهای در تقابل با آمریکا امضا شود

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: توافق ایران و چین را مثبت ارزیابی می‌کنیم و معتقدیم ضرورت دارد توافقی مشابه توافق ایران و چین با دیگر کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند نیز امضا شود.

مشابه توافق ایران و چین با دیگر کشورهای در تقابل با آمریکا امضا شود

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به توافقنامه ایران و چین گفت: توافقنامه ایران و چین را مثبت ارزیابی می‌کنم و ضرورت دارد تا توافقی مشابه توافقنامه ایران و چین با دیگر کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند همچون روسیه و کشورهای آمریکا جنوبی نیز امضا شود.

وی افزود: علاوه بر این، تحلیل‌ها بر این است که قرن پیش رو از نظر توسعه در حوزه اقتصادی و سایر بخش‌ها متعلق به آسیاست و همین امر ضرورت تغییر نگاه ما از غرب به شرق را ایجاب می‌کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقدمات توافقنامه ایران و چین سالهاست که در حال فراهم آمدن است و این توافق نتیجه سالها مذاکره و گفت‌وگو بین دو کشور است.

کریمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با توجه به تحریم‌ های ظالمانه غرب و در رأس آنها آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران،‌ نگاه ما به شرق و امضای اینگونه توافقنامه‌ها تحریم‌های غرب را بی‌اثر و آنها را از ادامه اینگونه مسیرها مأیوس می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر چین کشوری است که در تقابل با آمریکاست و این دو کشور تا مرز تحریم یکدیگر نیز پیش رفته‌اند، پس بنابراین توافقی با چنین کشوری که در تقابل جدی با آمریکاست می‌تواند توطئه آمریکا علیه ما را خنثی کند و اقدامی در جهت منافع ملی محسوب می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ضرورت دارد تا امضای چنین توافقنامه‌هایی با دیگر کشورهای در تقابل با آمریکا نیز امضا شود تا هر چه بیشتر شاهد بی‌اثر شدن تحریم‌ها و فشارهای این کشور علیه کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن