سیاسی

«مشارکت حداکثری» باعث تقویت امنیت ملی و کوتاه شدن زبان دشمنان می‌شود/ 2 عامل عدم موفقیت دولت روحانی

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ – ۰۳:۴۵ «مشارکت حداکثری» باعث تقویت امنیت ملی و کوتاه شدن زبان دشمنان می‌شود/ 2 عامل عدم موفقیت دولت روحانی

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشارکت بالا در انتخابات هم منجر به قوام داخلی و تأمین امنیت ملی می‌شود و هم زبان نظام سلطه را در ارتباط با ما کوتاه می‌کند.

«مشارکت حداکثری» باعث تقویت امنیت ملی و کوتاه شدن زبان دشمنان می‌شود/ 2 عامل عدم موفقیت دولت روحانی

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و طرح مسائلی در خصوص «مشارکت حداکثری» در انتخابات اظهار داشت: اگر به فرازهای مختلف از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در طول چهار دهه پس از انقلاب توجه کنیم، موضوع مشارکت مردمی را همواره جزو اولویت‌های هر انتخابات مطرح کرده‌اند و با توجه به هجمه‌هایی که امروز علیه انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد که حتی تلاش می‌کردند تا انقلاب جشن چهل سالگی‌اش را نبیند، باز هم حضور مردم می‌تواند مانع تعبیر این خواب‌های آشفته شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر مقطعی موضوع مشارکت حداکثری اهمیت دارد، ادامه داد: مشارکت بالا در انتخابات هم منجر به قوام داخلی و تأمین امنیت ملی می‌شود و هم زبان نظام سلطه را در ارتباط با ما کوتاه می‌کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مسئول در حوزه انتخابات باید زیرساخت‌های لازم را برای یک مشارکت پرشور و همگانی فراهم کنند، گفت: آموزه‌های دینی و انقلابی ما بر مسئله سهیم بودن مردم در آینده سیاسی و اجتماعی کشور تأکید دارد و باید این احساس و باور را در میان مردم ایجاد کنیم که رأی‌شان حتماً اثرگذار است و مشارکت بالای آنها در انتخابات برای حالو آینده کشور مفید خواهد بود؛ این نکته هم زمانی میسر است که در چارچوب اصول و اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، سلایق مختلف در رقابت‌ها حاضر شده و به مردم معرفی شوند.

پدرخوانده‌های جریانات مختلف سیاسی، به دنبال رأی آوردن از دل «مشارکت حداقلی» هستند

علیرضابیگی با بیان اینکه ایجاد دوقطبی‌های کاذب و دوشقه شدن جامعه خوب نیست، تصریح کرد: کسانی که خودشان را پدرخوانده‌های جریانات سیاسی مختلف می‌دانند، گاهی اینطور تصور می‌کنند که در صورت تأئید صلاحیت، با یک رأی حداقلی می‌توانند سکاندار مدیریت کشور شوند؛ در حالی که این پیش‌بینی غلط است و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نیز در تعارض است که همواره اصل را بر مشارکت حداکثری مردم قرار داده‌اند.

وی گفت: برخی‌ها تلاش می‌کنند تا موضوع مشارکت‌های حداکثری را بر عکس واقعیت، در تزاحم با امنیت ملی عنوان کنند. وقتی چنین طمعی برای آنان پیش می‌آید، افرادی که احساس می‌کنند می‌توانند با اقبال اندکی روبرو شوند، خودشان را با حرف‌های خوب و شیرین در جامعه مطرح می‌کنند.

عدم موفقیت دولت فعلی، نتیجه «عدول از رهنمودهای رهبر انقلاب» و «چشم امید به خارج» بوده است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روزها و در شرایطی که چرخ معیشت مردم به سختی می‌چرخد، به طور طبیعی نقطه ثقل شعارها و وعده‌های نامزدهای احتمالی بر روی موضوعات معیشتی است و وعده‌های مختلفی را مطرح می‌کنند؛ مردم در رابطه با نامزدهای مختلف حتماً تأمل کافی را خواهند کرد که آیا در سابقه کاری گذشته آنها، آثاری از این جنس وعده‌ها بوده یا نه و اساسا چنین افرادی قابلیت تحقق وعده‌ها را دارند یا خیر؟

علیرضابیگی با یادآوری رهنمودهای دائمی مقام معظم رهبری خطاب به نامزدهای انتخاباتی در سالیان مختلف گفت: ایشان بارها خطاب به نامزدها فرموده‌اند روزی را تصور کنید که مردم شعارهایی را که داده‌اید با عملکردتان مقایسه می‌کنند. امروز هم وقتی به خاطر عملکرد هشت سال اخیر دولت، صف مرغ و گوشت درست می‌شود و اسباب تبلیغات منفی علیه انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، این باعث می‌شود که رهبر انقلاب هم در روز درختکاری با دل پرخون از فشار قیمت‌ها بر روی مردم در آستانه عید ابراز نارضایتی کنند.

وی گفت: لذا مردم باید با این تجربه به این نکته ایمان داشته باشند که آنچه رهبر انقلاب در رابطه با راه و رمز موفقیت دولتها و پیشرفت کشور بیان کرده‌اند مبتنی بر واقعیت‌ها بوده و اگر دولت فعلی موفقیتی نداشته به خاطر عدول از این رهنمودها و چشم امید به خارج از کشور بوده است.

در انتخابات 1400 جریان‌های سیاسی باید مسئولیت گزینه‌هایشان را برعهده بگیرند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه با اشاره به اهمیت پاسخگو بودن منتخبان هر انتخابات نسبت به عملکردشان اظهار داشت: در فقدان احزاب کارآمد، با افرادی مواجه می‌شویم که فقط به پشتوانه عقاید و منش شخصی خود و جریان‌های قدرت و ثروت حامی آنها جلو می‌آیند و کسی هم مسئولیت ناکارآمدی آنها را قبول نمی‌کند؛ کما اینکه آقای روحانی هم با پشتوانه حمایت جریان اصلاحات و «تَکرار»ها، هشت سال بر حوزه اجرایی کشور سیطره داشته است، اما حالا نه خودش مسئولیت عملکردش را قبول می‌کند و نه حامیان سیاسی‌اش.

علیرضابیگی تأکید کرد: بر این اساس، باید به سمت تقویت ساختارهای حزبی قوی و پاسخگو پیش برویم و حتی در رابطه با مسائلی مانند شفافیت آراء نمایندگان هم که این روزها مطرح است، اگر انتخاب افراد برای نمایندگی محصول ساختار حزبی کارآمد باشد، دیگر شاید لازم نباشد که نماینده رأی خودش را آشکار کند، چون حزب پاسخگوست و باید مجددا از مردم رأی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در نبود احزاب قوی، جای خالی حزب را صاحبان قدرت و ثروت پُر می‌کنند و منتخبان هم وامدار آنها می‌شوند لذا در انتخابات 1400 باید این زمینه فراهم شود که جریان‌های سیاسی با معرفی گزینه‌های کارآمد، مسئولیت معرفی آن گزینه‌ها را هم بپذیرند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز ارم کیش هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز ارم کیش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن