سیاسی

مشکلات ناشی از ارز 4200 تومانی متأثر از سوءمدیریت بود نه متاثر از تحریم‌ها

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۶:۳۹ مشکلات ناشی از ارز 4200 تومانی متأثر از سوءمدیریت بود نه متاثر از تحریم‌ها

نماینده ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات ناشی از ارز 4200 تومانی متأثر از سوءمدیریت بود نه متاثر از تحریم‌ها گفت: دولت بهتر است ضعف نظارت بر بازار را بپذیرد و بداند که تعامل با قوای دیگر مشکلات را رفع می‌کند.

مشکلات ناشی از ارز 4200 تومانی متأثر از سوءمدیریت بود نه متاثر از تحریم‌ها

حجت‌الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره تأثیر سوء مدیریت و سوء تدبیر در معیشت مردم اظهار داشت: نگاه ها باید در داخل کشور تغییر کند؛ اگر مجلسی که عصاره فضائل ملت ایران و برخواسته از رای ملت است طرحی را برای روان سازی معیشت مردم و برابر قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس و اسناد بالادستی تصویب کرد دولت نبایستی احساس تقابل را زنده کند و به جای جرای آن طرح به مقابله با یک قوه مستقل قانونی برخیزد که این موضوع نه به صلاح دولت است و نه به صلاح ملت.

وی افزود: امروز همه ما می‌دانیم که فقط چند درصد مشکلات معیشتی متاثر از تحریم‌هاست اما درصد قابل اعتنایی از مشکلات معیشتی مردم به سوءتدبیر داخلی باز می‌گردد.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: نوع استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز ترجیحی کاملاً گویای سوء تدبیر برای مشکلات معیشتی مردم است.

وی اظهار داشت: گزارش تفریغ بودجه سال‌های 96 و 97 که از سوی دیوان محاسبات قرائت شد گویای انحراف در ارز 4200 تومانی و سوءمدیریت است و کسی نمی‌تواند منکر آن شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: وقتی از ارز بیت المال برای واردات کالاهای اساسی مقادیر زیادی تخصیص پیدا کرد اما به نفع عده‌ای سودجو، زراندوز و بر اساس رابطه و رانت، توزیع و در حقیقت تاراج شد معنایی جز سوءتدبیر ندارد.

آزادی خواه اظهار داشت: امروز ما به جایی رسیده‌ایم که اگر ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی تعلق نمی‌گرفت باز هم بیشتر از وضعیت فعلی نمی‌شد یعنی هم ارز کشور از دست رفت و هم مردم مرغ را به بالاترین قیمت خریداری کردند که منجر به التهاب بازار شد.

نماینده ملایر در مجلس تصریح کرد: قیمت‌های لحظه‌ای، تفاوت قیمت‌، تورم و گرانی از دیگر مصادیق سو‌ءتدبیر است و امروز کشاورزان در 4 رکن کشور و اقصی نقاط ایران در اثر این سوءتدبیر ناراضی هستند زیرا دلالان محصولات کشاورزی را به ثمن بخس خریده و به بالاترین قیمت در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند که ضمن نارضایتی عمومی، سوء تدبیر را ثابت می‌کند.

آزادیخواه افزود: مجلس امروز به کمک دولت برخواسته است نه به مقابله با آن؛‌ ضمن اینکه مجلس امروز موضوع تامین کالاهای اساسی را مطرح کرده که مسیری 100 درصد قانونمند بوده و همه مراحل قانونگذاری را طی کرده است.

وی گفت: مجلس امروز به دنبال ایجاد راهکارهای قانونی برای کمک به دولت و مردم است اما ما نگران آن هستیم که چرا دولت تقابل را پیش گرفته است.

نماینده ملایر در مجلس در پایان افزود: امروز اگر دست به دست هم دهیم و دولت سوءتدبیر داخلی را بپذیرد که عامل گرانی و تورم است و همه قوا هم به یکدیگر کمک کنند شرایط تغییر خواهد کرد فقط باید شرایط تقابلی تبدیل به شرایط تعاملی شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن