سیاسی

مصادیق رأی‌گیری مخفی در طرح شفافیت آراء دقیق‌تر مشخص شود

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ – ۰۹:۰۲ مصادیق رأی‌گیری مخفی در طرح شفافیت آراء دقیق‌تر مشخص شود

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: شفافیت آراء حرکت مؤثر و مفیدی است و در مجلس با استقبال مواجه خواهد شد، اما لازم است تا مواردی که باید رأی‌گیری در مورد آنها مخفی باشد به صورت دقیق‌تر و مصداقی‌تر مشخص شود.

مصادیق رأی‌گیری مخفی در طرح شفافیت آراء دقیق‌تر مشخص شود

حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مصوبه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس برای طرح شفافیت آراء گفت: شفافیت آراء در مجلس حرکت مثبت و موثری در این مسیر است و با استقبال نمایندگان مواجه خواهد شد.

وی افزود: این حق مردم است که بدانند نماینده و وکیل آنها در مجلس به طرح‌ها و لوایح چه رایی می‌دهد و چه مواضعی دارد، طرح شفافیت آراء به این مسأله کمک می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: شفافیت آراء باعث می‌شود تا نماینده نسبت به رایی که می‌دهد پاسخگو باشد و از ثمرات این طرح آن است که نماینده بتواند در مقابل رأیی که می‌دهد دفاع کند و پاسخگو باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: اگر هم در طول زمان انجام وظیفه نمایندگی، نماینده با توجه به فضای حاکم ناچار به تغییر موضع‌اش باشد باید علت آن را به مردم توضیح دهد و شفافیت آراء به این امر کمک می‌کند.

وی افزود: نکته‌ای که در اینجا وجود دارد بحث رأی‌گیری‌های مخفی است که باید به مصادیق آن به طور دقیق‌تر مشخص شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت:‌ اگرچه در طرح شفافیت آراء آمده که موارد صنفی، امنیتی و … از مواردی است که رأی‌گیری در مورد آنها مخفی خواهد بود، اما لازم است که در این طرح مصادیق در این باره عینی‌تر و مشخص‌تر باشد که در چه مواردی رأی‌گیری مخفی خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن