اقتصادی

مصرف نفت در هند برای نخستین بار در 21 سال گذشته کاهش یافت

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ – ۱۸:۳۹ مصرف نفت در هند برای نخستین بار در 21 سال گذشته کاهش یافت

مصرف نفت هند برای نخستین بار در 21 سال گذشته روندی نزولی پیدا کرد.

مصرف نفت در هند برای نخستین بار در 21 سال گذشته کاهش یافت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از کارخانه‌ها و فعالیت‌های تجاری در هند موقتا تعطیل شوند و تقاضای نفت در این کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت جهان کاهش یابد. این نخستین بار در بیش از دو دهه گذشته است که شاهد کاهش مصرف نفت در هند هستیم.

بر اساس محاسبات انجام شده بر مبنای اطلاعات ارائه شده توسط وزارت نفت، هند مصرف طلای سیاه در این کشور در سال 2020 نسبت به سال 2019، 10.8 درصد پایین آمده است و به طور کلی دهلی نو در این سال 193.4 میلیون تن نفت مصرف کرده است. این نخستین بار از سال 1999 به بعد است که شاهد افت مصرف نفت در هند هستیم.

هند دومین واردکننده نفت در بازار آسیا محسوب می‌شود و پس از آنکه در ماه مارس مجبور شد، یکی از گسترده‌ترین برنامه‌های قرنطینه در جهان را با هدف جلوگیری از شیوع کرونا اجرایی کند، مصرف حامل‌های انرژی در این کشور 70 درصد کاهش یافت.

افت مصرف حامل‌های انرژی نفتی در هند باعث شد تا شاهد کاهش پالایش نفت در این کشور در کنار افت فعالیت‌های تاسیسات پتروشیمی در هند باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن