سیاسی

مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعیین سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی

سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ – ۰۳:۱۹ مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعیین سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب جزئیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در این کمیسیون خبر داد و گفت: با این مصوبه هزینه پرداخت سهم کارفرما در این بیمه از 8 درصد مزد کارگر با ضریب نیم تا 14 درصد محاسبه می‌شود.

مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعیین سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تمام مواد آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

بر اساس مصوبه امروز کمیسیون پرداخت سهم 20 درصدی کارفرما در بیمه کارگران ساختمانی مشخص شد و کارفرما باید 8 درصد از مزد هر کارگر به ازای ساخت هر متر از ساختمان با ضریب بین نیم تا 14 درصد را به عنوان سهم خود برای پرداخت حق بیمه کارگر ساختمانی پرداخت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ضریب تعیین شده برای پرداخت حق بیمه در مناطق مختلف با توجه به قیمت زمین و شرایط محیطی آن همان طور که گفته شد از نیم تا 14 درصد متغیر خواهد بود.

عنابستانی خاطرنشان کرد: در این مصوبه بنا شد تا ضریب تعیین شده در ساخت ساختمان‌های روستایی از سقف یک درصد بالاتر نرود.

وی افزود: طبق این مصوبه هر چه هزینه ساخت ساختمان بالاتر و منطقه آن جزو مناطق گران قیمت‌تر باشد، هزینه سهم کارفرما برای پرداخت بیمه کارگر بیشتر خواهد بود و هرچه ساختمان در مناطق محروم‌تر ساخته شود و یا هزینه ساخت پایین‌تر باشد طبیعتا هزینه سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگر پایین خواهد آمد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: پیش از این 15 درصد از هزینه پروانه ساخت به عنوان 20 درصد سهم کارفرما برای پرداخت بیمه کارگر ساختمانی در نظر گرفته می‌شد که این میزان کفاف هزینه‌های سهم کارفرما را نمی‌داد و موجب تحمیل هزینه 12 هزار میلیارد تومانی به سازمان تأمین اجتماعی شده بود.

عنابستانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 800 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند که سهم کارفرما در مورد بیمه این کارگران کفاف هزینه یک چهارم آنها را می‌دهد و علاوه بر این 800 هزار نفر کارگر، 400 هزار کارگر ساختمانی دیگر در نوبت بیمه شدن هستند.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز طرح شکایت حسینعلی حاجی دلیگانی از رئیس بنیاد شهید در قالب ماده 234 آیین نامه مطرح شد که پس از ارائه توضیحات توسط رئیس این سازمان و نماینده شاهین شهر به رئیس بنیاد شهید دو هفته فرصت داد تا گزارشات و مستندات خود را ارائه کند و بعد راجع به ادامه کار شکایت تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن