سیاسی

مصوبه کمیسیون تلفیق برای تخصیص ۲ میلیون تن قیر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۰

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ – ۰۶:۵۴ مصوبه کمیسیون تلفیق برای تخصیص ۲ میلیون تن قیر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۰

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از مصوبه امروز این کمیسیون برای تخصیص ۲ میلیون تن قیر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال آینده خبر داد.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای تخصیص ۲ میلیون تن قیر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۰

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در جلسه امروز اعضای کمیسیون مصوب کردند که 2 میلیون تن قیر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۰ تخصیص یابد.

وی افزود: این 2 میلیون تن قیر به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان است که با مصوبه امروز کمیسیون برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سال 1400 تخصیص یافت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: براساس مصوبه امروز کمیسیون وزارت نفت و وزارت کشور موظفند احداث جایگاه‌های ایمن و زیرساخت استفاده قانونمند از سوخت گاز مایع (LPG) در ناوگان حمل و نقل با اولویت ناوگان عمومی و حمل بار را به کمک بخش‌های خصوصی و عمومی، تا سقف مجموع ۲ میلیون تن در سال فراهم آورند. این وزارتخانه از طریق شرکت‌های تابعه مجاز به خرید گاز مایع از کشورهای دیگر و یا تهاتر آن با بنزین و گازوئیل از شرکت ملی نفت ایران و یا سایر شرکت‌های تابعه وزارت نفت می‌باشد و معادل وزنی گاز مایع خریداری یا تهاتر شده از منابع فوق الذکر، نفت گاز یا بنزین صادر نموده و تمام عواید حاصل از آن به حساب شرکت تابعه ذیربط آن وزارت خانه واریز می‌گردد. رعایت شرایط زیر در این مورد الزامی است.

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم گازمایع تحویلی به شرکت‌های توزیع‌کننده برابر دو سوم قیمت یک لیتر بنزین سهمیه‌ای تعیین می‌گردد. منابع حاصل از این بند ابتدا به عنوان یارانه سوخت گاز مایع برای خانوارهای ساکن در مناطق فاقد لوله‌کشی گاز طبیعی و مابقی آن مطابق جدول تبصره ۱۴ برای توسعه زیرساخت استفاده از گاز مایع در ناوگان حمل و نقل استفاده می‌شود. سازمان برنامه و بودجه موظف است به هر فرد از خانوارهای ساکن مناطق فاقد لوله‌کشی گازطبیعی یارانه معادل ۳۳ کیلوگرم گاز مایع در هر ماه را اختصاص دهد. یارانه هر کیلوگرم گاز مایع به اندازه مابه‌التفاوت قیمت تمام شده هر کیلوگرم از آن برای مصرف‌کننده نهایی در مناطق مختلف جغرافیایی با قیمت نیم (۰٫۵) لیتر بنزین سهمیه ای است و به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌گردد. این یارانه به حساب بانکی افراد واریز می‌شود و صرفا جهت خرید گاز مایع قابل استفاده است. وزارت نفت و وزارت کشور موظفند ظرف مدت ۲ ماه پس از ابلاغ این قانون، آیین‌نامه اجرایی این بند را که شامل خودروهای دارای اولویت برای استفاده از سوخت گاز مایع و همچنین کارمزد جایگاه‌های توزیع آن است، تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد:علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق تعرفه خروج از کشور به ازای هر نفر از ۲۶۴ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان در سال آینده افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: زائرین اربعین و ورزشکاران که برای انجام مسابقات ورزشی به خارج از کشور سفر می کنند مشمول افزایش هزینه خروج از کشور نمی‌شوند.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون در مصوبه دیگری اعتبارات مربوط به قوه قضاییه برای سال آینده را ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دادند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: این افزایش اعتبارات نه از محل افزایش هزینه خدمات قضایی از سوی قوه قضایی بلکه با توجه به افزایش مراجعات به دستگاه‌های قضایی پیش بینی شده است.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین اعضای کمیسیون در مصوبه دیگری مقرر کردند تا آب بهای بخش صنعتی کشاورزی بر اساس نرخ آب مصرفی بخش کشاورزی محاسبه شود.

وی افزود علاوه بر این بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون قرار شد: تا با هدف تکمیل پروژه‌های عمرانی نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در تکمیل پروژه‌های عمرانی پررنگ‌تر شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: بر این اساس مقرر شد تا میزان مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در تکمیل پروژه های عمرانی از ۱۵ هزار میلیارد تومان به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق با مصوبه امروز خود به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجازه دادند تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تضمین اوراق منتشرشده توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام خواهد شد اما پرداخت اصل و سود اوراق توسط قرارگاه خاتم الانبیا صورت خواهد گرفت.

به گزارش فارس،‌ مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن