سیاسی

مصوبه کمیسیون قضایی جهت تعیین ۲ بودجه برای شوراهای حل اختلاف

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ – ۲۲:۰۷ مصوبه کمیسیون قضایی جهت تعیین ۲ بودجه برای شوراهای حل اختلاف

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای تعیین دو بودجه برای شوراهای حل اختلاف خبر داد.

مصوبه کمیسیون قضایی جهت تعیین ۲ بودجه برای شوراهای حل اختلاف

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز لایحه دو فوریتی شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفت و تنها دو ماده آن باقی ماند.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون، چنانچه کارکنان شوراهای حل اختلاف مرتکب تخلف ‌شوند، در مورد نیروهای اداری تخلفات آنها در شعبه رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و در مورد کارکرد کارکنان حوزه قضایی شعبه برای این منظور تشکیل خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در شعبه ویژه‌ای که برای رسیدگی به تخلفات کارکنان شوراهای حل اختلاف تشکیل می‌شود، رئیس دادگستری یک قاضی مجرب و یک نفر از اعضای شورای حل اختلاف حضور دارند.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا شوراهای حل اختلاف دو نوع بودجه داشته باشند.

وی افزود: بر این اساس یک بخش از بودجه از محل درآمدهای شوراهای حل اختلاف خواهد بود و بودجه دیگر بودجه‌‌ای است که در لایحه بودجه سالیانه برای شوراهای حل اختلاف در نظر گرفته می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون چنانچه کارکنان شوراهای حل اختلاف در آزمون وکالت، مشاوره و… شرکت کرده و قبول شوند به دلیل داشتن سابقه در حوزه کار قضایی دوره کارآموزی آنها کوتاه‌تر خواهد بود.

نوروزی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه شوراهای حل اختلاف می‌توانند به پرونده‌های زیر ۵۰ میلیون تومان ورود پیدا کرده و کار را مورد رسیدگی قرار دهند، اما چنانچه طرفین دعوی بخواهند که پرونده آنها در شورای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گیرد این محدودیت و سقف وجود نخواهد داشت.

به گزارش فارس؛ مصوبات کمیسیون قضایی مجلس پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن