اجتماعی

مطالبات پرستاران تا آخر هفته آینده پرداخت می‌شود؟

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۴۲ مطالبات پرستاران تا آخر هفته آینده پرداخت می‌شود؟

دبیر کل خانه پرستاردرباره معوقات پرستاران گفت: سخنگوی دولت روز سه شنبه 18 شهریورماه اعلام کرده است که معوقات پرستاران تا آخر هفته آینده پرداخت می شود.

مطالبات پرستاران تا آخر هفته آینده پرداخت می‌شود؟

محمد شریفی مقدم، دبیر‌کل خانه پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره معوقات پرستاران گفت: سخنگوی دولت روز سه شنبه 18 شهریور ماه اعلام کرده است که معوقات پرستاران تا آخر هفته آینده پرداخت و این مبلغ به صفرمی‌رسد.

دبیر کل خانه پرستار ضمن تقدیر از فداکاری‌های کادر درمان به ویژه پرستاران در روزهای کرونایی گفت: با توجه به همه گیری ویروس کرونا پرستاران در صف اول قرار دارند و مشکل عمده جامعه پرستاری در حال حاضر بحث کمبود کادر پرستاری است که از سال های قبل بوده است. وزارت بهداشت در سال های گذشته اقدام به استخدام نیروی جدید نکرده است و با افزایش تعداد خروجی ها و بازنشستگان در این سال ها هم اکنون با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم.

محمد شریفی مقدم افزود: نسبت تعداد تخت به پرستار که طبق نظر وزارت بهداشت بایستی 2.5 باشد که این تعداد در دوره شیوع کرونا به کمتر از 1 رسید و هم اکنون به دلیل آمار بالای پرستاران مبتلا به این ویروس، با کاهش بیشتر تعداد پرستاران مواجه هستیم.

وی درباره استخدام پرستاران جدید گفت: طبق توافق صورت گرفته بین کمیسیون بهداشت، سازمان مدیریت و وزارت بهداشت در سال 97، استخدام سالانه 10 هزار پرستار تصویب شد. سال 98 آزمونی در این راستا برگزار شد که 4 هزار پرستار موفق به گذراندن آن شدند و این پرستاران، امسال وارد کادر درمانی شده اند.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به کمبود شدید نیرو در بخش پرستاری اظهار داشت: با حدود 150 هزار نفر کمبود نیرو مواجه هستیم و 4 هزار نفر نیروی تازه نفس به سختی این کمبود را جبران می‌کند. البته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وعده به صفر رساندن معوقات را داده اند که این وعده را وزیر بهداشت در دی ماه گذشته و در روز پرستار نیز داده بودند.

شریفی مقدم افزود: نوبخت سخنگوی دولت دیروز اعلام کرده که معوقات پرستاران تا آخر هفته آینده پرداخت و به صفر می‌رسد و استخدام مجدد صورت خواهد گرفت. همچنین 35 درصد از نیروهای ستادی وزارت بهداشت مشمول قانون‌ 50 درصد فوق العاده ویژه گروه بهداشت و درمان هستند که طبق گفته نوبخت، باقی کارکنان نیز تا مهرماه از مزایای این فوق العاده ویژه برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن