سیاسی

مقتدایی: بی اعتمادی ملی نسبت به آمریکا در بالاترین حد خود قرار دارد

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۸:۲۳ مقتدایی: بی اعتمادی ملی نسبت به آمریکا در بالاترین حد خود قرار دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که بی اعتمادی ملی نسبت به آمریکا در بالاترین حد خود در مقایسه با سال‌های پس از انقلاب قرار دارد.

مقتدایی: بی اعتمادی ملی نسبت به آمریکا در بالاترین حد خود قرار دارد

عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: نظرسنجی‌ها و نظرخواهی‌هایی که در دوره‌های محتلف در سطح کشور انجام شده است نشان می‌دهد که امروز در کشور ایران در خصوص عدم مذاکره با آمریکا بالاترین اتفاق نظر وجود دارد.

وی افزود: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که بی اعتمادی ملی نسبت به آمریکا در بالاترین حد خود در مقایسه با سال‌های پس از انقلاب قرار دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: امروز همه احزاب، گروه‌ها، جریان‌ها، افراد، صاحبان نفوذ و عامه مردم در اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست بلکه برعکس نسبت به همه رفتارها و قول‌های دولتمردان آمریکایی بی اعتماد باشیم و سوءظن داشته باشیم، متفق‌القول و متفق‌النظر هستند.

مقتدایی همچنین تصریح کرد: بر این اساس بیشترین میزان دوری ذهنی ایرانیان از دولتمردان آمریکایی در ماه‌های اخیر واقع شده است و این امر سبب شده تا کشور ایران و برنامه‌ریزان کشور نگاه به آسیا و همکاری با دولت‌های دوست و آسیا را به عنوان یک محور اساسی روابط خارجی قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که برنامه آینده ملت ایران این است که از یک سو، خوداتکایی و باور به اینکه می‌توانیم در درون می‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم، محقق شود و از سوی دیگر اگر قرار است روابطی به عنوان روابط دراز مدت داشته باشیم باید منشا آسیایی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: ایران ‌می‌تواند پیوندهای میان کشورهای آسیایی را تقویت کند و این تقویت پیوندها به کوتاه شدن دست‌وپای آمریکا در منطقه خلیج فارس،‌ غرب آسیا و به طور کلی آسیا منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن