اقتصادی

منابع آگاه: تغییر تولید در نشست اوپک پلاس نداریم

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۵۲ منابع آگاه: تغییر تولید در نشست اوپک پلاس نداریم

به گفته منابع آگاه، علی رغم کاهش قیمت نفت، بعید است اوپک پلاس در نشست ماه سپتامبر، کاهش تولید بیشتری اعلام کند و احتمالا مدت بیشتری به کشورهایی نظیر عراق و نیجریه برای جبران تولید بیش از حد قبلی شان خواهد داد.

منابع آگاه: تغییر تولید در نشست اوپک پلاس نداریم

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت علی رغم کاهش قیمت نفت، بعید است اوپک پلاس، در نشست ماه سپتامبر، کاهش تولید بیشتری اعلام کنند و مدت بیشتری به کشورهایی نظیر عراق و نیجریه برای جبران تولید بیش از حد قبلی شان خواهند داد.

اوپک و هم پیمانانش، موسوم به اوپک پلاس، از ماه می به منظور تقویت قیمت نفت، تولید خود را کاهش دادند.

در جدیدترین مرحله کاهش تولید، اوپک پلاس میزان کاهش را به 7.7 میلیون بشکه در روز رساند که حدود 8 درصد تقاضا نفت در جهان است و در عین حال از عراق و کشورهای دیگر خواست تا برای جبران تولید بیشتر از سهمیه شان در ماه های می و جولای، تولید خود را در ماه سپتامبر کاهش دهند.

به گفته این منابع، این گروه احتمالا مدت جبران را به اکتبر و نوامبر افزایش می دهند تا عراق و کشورهای دیگر بتوانند میزان مورد نظر را جبران کنند.

پنج منبع آگاه در اوپک پلاس گفتند در نشست مجازی در روز پنج شنبه موسوم به کمیته مشترک رصد وزرا (JMMC) علی رغم کاهش قیمت نفت به زیر 40 دلار در روزهای اخیر، بعید است میزان کاهش تولید تغییر کند.

یکی از نمایندگان اوپک گفت: «من امیدوارم این وضعیت کوتاه مدت باشد. بازار ممکن است در چند روز گذشته بیش از اندازه واکنش نشان داده باشد.»

عربستان برای متوازن کردن بودجه خود به قیمت بالاتر نفت نیاز دارد و اعلام کرده که مایل است قیمت های بالای 45 دلار در هر بشکه را ببیند.

به گفته یکی از منابع آگاه، بعید است ریاض برای بالا بردن قیمت نفت، به طور داوطلبانه سهمیه خود را کاهش دهد؛ کاری که در ماه ژوئن کرد.

وی افزود: «آنها می خواهند سهم خود از بازار را حفظ کنند.»

روسیه اشاره کرده است که می خواهد تولید را افزایش دهد اما منبع آگاه آشنا به موضع نفتی روسیه گفت این موضوع فوری نیست و در مراحل بعدی در مورد آن گفتگو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن