ورزشی

مهاجرت به ترکستان!/ شهرآشوب شهربانو؛ پروپاگاندا برای هیچ

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 07:10 منتشر شده در مورخ: 1399/05/26 شناسه خبر: 1637174 گل به خودی خانم ستاره مهاجرت به ترکستان!/ شهرآشوب شهربانو؛ پروپاگاندا برای هیچ مهاجرت به ترکستان!/ شهرآشوب شهربانو؛ پروپاگاندا برای هیچ برخی ها حالا می خواهند دروازه خودی را بگشایند و به تیم خود گل بزنند. آنها که نمی دانند این گلزنی برای آنها اعتباری نخواهد آورد چرا که دروازه خود را گشوده اند و در نهایت همه بازنده خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ووشو ایران به عنوان موفق ترین رشته رزمی در سال های اخیر شناخته شده اما حواشی چند وقت اخیر سایه کدر و پررنگ بر تمامی موفقیت ها انداخته و حافظه فراموشکار ما از یاد برده که این رشته در یک دهه اخیر چه قله های سترگ و رفیعی را فتح کرده است.

بهانه همه حواشی اخیر تست مثبت 3 ملی پوش نامدار و قهرمان جهان بوده اما در این میان برخی خودی ها نیز می کوشند از آب گل آلود ماهی بگیرند و از این نمد نیمدار برای خود کلاهی بسازند غافل از این اینکه این نمد برای آنها کلاه نمی شود!

همان هایی که هر چه دارند از ووشو است و با ووشو اعتبار، نام، آوازه و البته جایگاه و مکنت یافته اند اما امروز و در روزهای زوال و اواخر عمر ورزشی تیشه برداشته و به بهانه های واهی و دروغ به ریشه این رشته می زنند؛ رشته ای که اگر نباشد، آنها نیز نخواهند بود. به قول کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی که روزی به منتقدینش گفت: اگر سقف این خانه خراب شود، روی سر همه ما آوار می شود.

خواهران منصوریان خودی هایی هستند که حالا می خواهند دروازه خودی را بگشایند و به تیم خود گل بزنند. آنها که نمی دانند این گلزنی برای آنها اعتباری نخواهد آورد چرا که دروازه خود را گشوده اند و در نهایت همه بازنده خواهیم بود.

شهربانو منصوریان کاپیتان این کلونی گل به خودی هاست؛ او که در ادامه رفتارهای ساختارشکنانه و ضدخودی، حالا دوپینگ رقیب خواهرش را بهانه کرده تا با این تبر به درخت ووشو بزند. پریروز با فرافکنی در انتخابات، دیروز با موج سواری روی هشتگ خاص و امروز در قامت مدافع خواهر. رفتاری که از او با یک چمدان مدال و یک دهه تجربه در بالاترین سطح ورزش قهرمانی بعید است.

*راهی به سوی غروب

وظیفه و ماموریت اصلی یک ورزشکار، ورزش کردن است. فردی که برای آمادگی، پیشرفت و موفقیت باید تنها و تنها تمرین کند، ریاضت بکشد، ممارست داشته باشد و تنها روی ورزش تمرکز کند تا بتواند به موفقیت و مدال برسد. یک ورزشکار حرفه‌ای باید تمام تمرکز و انرژی خود را باید معطوف به ورزش کرده تا به قله قهرمانی برسد. بی‌تردید در این مسیر سخت و دشوار، پرداختن به مسائل غیرورزشی حتی اولویت‌هایی مثل خانواده نیز جایز نیست و ورزشکار را از رسیدن به هدفش دور می‌کند. یک قرنطینه کامل فیزیکی و ذهنی تنها فرمول موفقیت یک ورزشکار حرفه‌ای محسوب می‌شود.

یک ستاره ورزشی و یک قهرمان، بعد گام گذاشتن در دنیای قهرمانی و رسیدن به شهرت و افتخار، باید بیشتر از همیشه از خود مراقبت کند و ریاضت بیشتری را پیشه کند. ورزشکار شغلی به جز ورزش و هدفی به جز موفقیت ندارد و پرداختن به مسائل جانبی و غیرورزشی، هرگز در حیطه تخصص و وظایف او نیست. قدم زدن در این وادی ضمن هدر دادن بخشی از انرژی و تمرکز یک قهرمان، می‌تواند بواسطه شهرت، پای او را به وادی حواشی غیرقابل پیش بینی باز کند که تبعات آن بر هم خوردن تمرکز و از بین بردن بخش اعظمی از انرژی یک ورزشکار است و نتیجه آن ناکامی.

در ورزش ایران ورزشکاران زن همیشه یک نماد و یک الگو محسوب می‌شوند. آنها که همچون در مرواریدی در پیله صدف، می‌درخشند و نماینده و نماد یک بانوی اسلامی هستند که با گوهر حجاب در میادین بین المللی و جهانی می‌درخشد. سفیران بزرگی که اهمیت آنها برای ورزش، جامعه و حاکمیت دوچندان است و نماینده ایران اسلامی در جهان محسوب می‌شوند. نمایندگانی که باید نسبت به همتایان خود حساسیت و مراقبت بیشتری داشته باشند و از رفتارها و اظهارات غیرمرتبط با حوزه ورزشی اجتناب کنند.

*غلتیدن به ورطه کبود

شهربانو منصوریان یکی از ستاره‌های بزرگ ورزش زنان ایران در تمام این سالها بوده که بارها و بارها در میادین جهانی و بین المللی خوش درخشیده و پرچم مقدس ایران را با اهتزاز درآورده. ووشوکاری که موفقیت‌هایش، سبب شده تا در ایران به عنوان یک سمبل و الگو معرفی شود.

اما این ووشوکار بزرگ و پرافتخار، چند صباحیست که از متن فاصله گرفته و به حاشیه نزدیک شده. ستاره‌ای که با رفتارها و اظهارات نسنجیده بارها و بارها خبرساز شده و به ورطه حواشی کبود و بیهوده‌ای غلتیده که هیچ تناسبی با جایگاه او ندارد.

فدراسیون ووشو چندین و چند بار به این ورزشکار موفق و قهرمان توصیه کرد و هشدار داد تا از حواشی فاصله گرفته و روی وظیفه اصلی خود که ورزش است تمرکز کند، اما شهربانو روز به روز بیشتر از خط خارج شد و به بیراهه زد. رفتارها و گفتارهایی که به هیچ وجه زیبنده یک قهرمان نبود و او را از اصل دور و دورتر کرد.

بنابراین فدراسیون ووشو چاره‌ای به جز برخورد با این قهرمان پرآوازه ندارد تا بیشتر از این ستاره بزرگ و موفق خود را از دست ندهد.

*پروپاگاندا برای مهاجرت!

زهرا ناطقی نایب رئیس بانوان ووشو در خصوص اظهارات اخیر شهربانو منصوریان در فضای مجازی و اتهاماتی که این ورزشکار به فدراسیون ووشو در خصوص رقابت انتخابی تیم ملی در سال 98 بین سهیلا منصوریان و مریم هاشمی و حق خوری فدراسیون در مورد خواهرش وارد کرده، اظهار داشت: هیچ کدامیک از این موارد صحت ندارد و این مسائل از اساس دروغ و کذب محض است. از قدیم گفته اند وقتی یک دروغ را دائما با خودت تکرار کنی، خودت هم آن را باور خواهی کرد. این دقیقا حکایت شهربانو منصوریان است. این ورزشکار مدعی است که خواهرش یعنی سهیلا منصوریان 3 بار متوالی مریم هاشمی را شکست داده که چنین چیزی به هیچ عنوان حقیقت ندارد و یک دروغ بزرگ است. تمامی ارکان فدراسیون نیز شاهد این امر هستند. حتى شهربانو منصوریان بعد از شکست خواهرش به تیم داورى توهین کرد و تمامی داوران و هیئت ژورى تقاضاى برخورد انضباطى با او را داشتند.

وی ادامه داد: اینکه منصوریان دائما در مورد دوپینگ مریم هاشمی صحبت می‎کند و می‎گوید او با دوپینگ راهی مسابقات جهانی شده هم دروغ است؛ زیرا پیش از مسابقات انتخابی تیم ملی از مریم هاشمی توسط نادو تست گرفته شد که نتیجه آن منفی بود. متاسفانه پس از پایان مسابقات جهانی و هنگامی که مجددا از هاشمی تست دوپینگ گرفته شد، نتیجه آن مثبت اعلام مى شود.

نائب رئیس امور بانوان فدراسیون ووشو گفت: فدراسیون ووشو طی این سال‎ها همواره با سعه صدر با این ورزشکار رفتار کرده و از اشتباهات بزرگ و کوچک مکرر او عبور کرده؛ اما این ورزشکار نه تنها در مسیر درست قرار نگرفته، بلکه به اشتباهات عدیده خود نیز ادامه می‎دهد. موارد زیادى از تخلفات ایشان مطرح شده و مستندات آن نیز موجود است که شاید اعلام آن در رسانه ها و اطلاع افکارعمومى عواقب سنگینى حتی در زندگى شخصى این ورزشکار داشته باشد. در صورت ادامه رفتارهاى این ورزشکار، شاید در خصوص این تصمیم، تجدید نظر صورت بگیرد.

ناطقی گفت: سوالم اینجاست که اگر قصد و غرضی در کار بود و بنا بود این خواهران به مسابقات اعزام نشود، چگونه الهه و شهربانو باهم به مسابقات رفتند؟ اگر شرایط انتخابی‎ها عادلانه نبوده، بالطبع برای این دو هم چنین و اعزام آنها نیز ناعادلانه بوده و در حق دیگر ورزشکاران اجحاف شده! هر سه خواهر محصول قهرمان پرورى همین فدراسیون هستند. شهربانو منصوریان که از سال 2011 تا 2019 درتمامى اعزام ها حضور داشته؛ آیا درست است که بگوید فدراسیون در حق بقیه اجحاف کرده!؟

وی افزود: به نظر می‎ رسد شهربانو منصوریان با توجه به اینکه به اتمام ورزش قهرمانی اش نزدیک شده، سعی دارد با ایجاد حاشیه و پروپاگاندا نگاه‌ها را به سوی خودش بازگرداند تا به فراموشی سپرده نشود. به نظرم او با تمام این مسائل و حواشی تلاش می‎کند که اقدامات مربوط به مهاجرت احتمالى خودش را تسریع کند. در غیر این صورت هیچ دلیل منطقی‎ای برای این رفتار عجیب و دور از شان این ورزشکار وجود ندارد. آن هم در شرایطی که یکی دو سال از این ماجرا زمان گذشته است.

ناطقی در پایان تاکید کرد: منصوریان فراموش نکند که تمام چیزی‌هایی که امروز دارد را مدیون ورزش ووشو و فدراسیون ووشو است. او فراموش نکند هرچقدر هم که ورزشکار بزرگی باشد، باز هم از ووشو و پیراهن مقدس تیم ملی بزرگتر نیست. فراموش نکند شرایط مناسبى که برایش در کشور و نظام مقدس ایران فراهم شده، به سبب لطف خدا، تلاش هاى خودش و حمایت‎های همیشگى فدراسیون ووشو بوده است.

*ورود نهادهای امنیتی

مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد محرومیت و رأی سنگین کمیته انضباطی در مورد خواهران منصوریان گفت: خواهران منصوریان ثمره مدیریت همین فدراسیون هستند. اولین بار که یکی از خواهران منصوریان یعنی الهه اعزام شد، سال 2007 بود و شهربانو هم سال 2011 به مسابقات بین‌المللی اعزام شد. من به عنوان پدر خانواده سعی کردم که مسائل را مدیریت کنم. این را باید بدانیم ورزشکاری که وارد حاشیه شود، اهرم‌های انضباطی در مقابلش وجود دارد. در حال حاضر من در فدراسیون مسئولیتی ندارم و این تصمیم کمیته انضباطی بوده است.

وی افزود: امیدوارم هر تصمیمی که گرفته شد به نفع ووشو ایران باشد. امیدوارم ورزشکاران وارد حاشیه نشوند چون به نفع خودشان و خانواده‌شان نیست. بخشی از این کمیته انضباطی به شکایت شخصی، بخشی عمومی بوده و بخشی دیگر به خاطر منافع ملی بوده که نهادهای امنیتی وارد شده‌اند.

انتهای پیام

https://www.dana.ir/1637174 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • تیم دفاعی جودو یک قدم به حضور در دادگاه CAS نزدیک شد/ مسافران زوریخ در دو گروه به سفارت می روند

  • بنا: کار سوریان برای عضویت در اتحادیه جهانی سخت است/ پشت پرده انتخابات مافیا وجود دارد

  • مهاجرت به ترکستان!/ شهرآشوب شهربانو؛ پروپاگاندا برای هیچ

  • تارتار: از قرعه جام حذفی استقبال می کنم

  • پورموسوی: چاره ای به جز بازی بسته نداریم

  • سراج: فحاشی به من فحاشی به یک شهر است

  • پاشازاده: برنده جنگ بین تفنگ بادی و موشک مشخص است

  • صادقی: داوری به ما ضربه زد

  • بوناچیچ: اگر کرونا من را نکشد، داوران ما را می‌کشند!

  • الهامی: آرزوی قلبی‌ام گرفتن سهمیه با تراکتور است/ داوری شبهه‌دار بود

  • نکونام: 3 امتیازمان را به خاطر داوری جا گذاشتیم/ مشکل اصلی نیمه اول بود

  • فکری: باید اخلاق و فیرپلی را رعایت کنیم/ ما هم از چمن دلِ خوشی نداریم

  • بختیاری زاده: داوری یک معضل شده/ ۱۰ دقیقه از بازی را از دست دادیم

  • سرآسیایی: نقطه عطف بازی بازگشت تیم ما بود/ چوب غفلت کردن‌ خود را خوردیم

  • عبدالهی: فوتبال ایران پاک نیست/ مساوی می‌کرذیم، می‌گفتند تبانی کرده‌اید!

  • گل‌محمدی: یک امتیاز این بازی برایم اندازه یک برد ارزشمند است/ شخصیت بالای خود را نشان دادیم

  • مکوندی: اگر تجربه داشتیم می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم/ خیال‌مان برای بقا راحت نیست

  • تساوی های بی خاصیت!/ بازگشت سپاهان به لیگ

  • تکلیف سهمیه آبی‌ها به درازا کشیده شد/ پیکان از مهلکه سقوط می‌گریزد؟

  • کامبک ناتمام سرخ‌ها در سیرجان/ شاگردان جلالی دست از تلاش نمی‌کشند

  • آناستازی: سرمربیگری ایران؟ چرا که نه!/ آنها بازیکنان قدرتمندی دارند

  • مراسم روز جهانی ووشو برگزار شد/ اهدای جام به قهرمانان لیگ و رونمایی از تمبر ووشو

  • یک گمانه نزدیک به واقعیت؛ معاوضه جهانبخش با هافبک آژاکس

  • علی نژاد: بخشی از محرومیت خواهران منصوریان به دلیل ورود نهادهای امنیتی بوده/ قرارداد محرمانه‌ای نداریم

  • طاهری: راه حلی بگذارند تا تمرین کنیم و لیگ برگزار شود/ هر کسی به المپیک برود، امیدواریم مدال بگیرد

  • بنی تمیم: کبدی مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان است

  • نوری: دایی ام باعث شد تا کشتی گیر شوم/ بعد از بهبودی کرونا، نفس کم نمی آورم

  • نصیرزاده در هیات کشتی اصفهان/ رایزنی برای حضور باشگاه های مطرح اصفهانی در لیگ

  • حضور رسول‌پناه و مدیران مربوط در ورزشگاه درفشی‌فر برای صدور سند تک برگی به نام پرسپولیس

  • توافق ریوآوه با پورتو برای انتقال طارمی

  • اسکوچیچ و هاشمیان در استادیوم آزادی/ استقلال و پیکان زیرنظر کادرفنی تیم ملی برگزار می‌شود

  • کاتا بانوان ناشنوایان| کاتاروهای برتر مشخص شدند

  • مجمع عمومی فدراسیون کبدی فردا برگزار می‌شود

  • بانوان آمریکایی در صدر، فوتبال زنان ایران در رده هفتادم

  • قمری: تابلو حق تقدم با دوچرخه باید در خیابان‌ها نصب شود/ کلهری: باید از عرض خیابان‌ها به نفع دوچرخه سواری کم کرد

  • میرشفیعی: با برگزاری رقابت‌های مجازی انگیزه را در ورزشکاران حفظ کردیم

  • اسدآبادی: امیدواریم در مسابقات آسیایی موجب سربلندی فوتبال ایران باشیم

  • آزمایش موفق برگزاری کشتی در ایروان

  • برگزاری جلسات ادواری معتمدی با انجمن های ورزشی ناشنوایان

  • مراغه‌چیان جانشین حاجیلو شد/ برکناری عموی آبی‌ها از ریاست آکادمی استقلال

  • دور دوم تمرینات تیم ملی تفنگ آغاز شد

  • دوومیدانی لیگ الماس| شب افسانه ای در موناکو/ چپتگی رکورد 5000 جهان را شکست

  • لیگ اهداف پروازی| زمان ثبت‌نام و پروتکل‌های برگزاری مسابقات تعیین شد

  • برگزاری بسکتبال 3نفره منوط به مجوز استانی می‌شود

  • پاراکماندار جوان ایرانی در لیست زنان پیشرو بنیاد ملاله

  • مهدی: فینالیست‌های جام حذفی بیشتر استراحت می‌کنند/ قراردادها توسط سازمان لیگ منتشر نشده است

  • استقلال به رشته‌های المپیکی یورش می‌برد/ کاراته و تکواندو، اهداف جدید آبی‌ها

  • المپین تکواندوی کشور عزادار شد

  • خانواده کیادربندسری به سوگ نشستند

  • فروزان: دوره‌های آموزشی زیادی تا پایان سال در نظر گرفته‌ایم

  • برترین های رقابت های مجازی پاراوزنه‌برداری معرفی شدند

  • تکلیف تیم ملی شهریورماه مشخص می‌شود

  • مذاکره مقامات ژاپنی برای کاهش محدودیت‌های سفر در زمان المپیک

  • اللهیار در ترکیه ماندنی شد

  • مزارعی رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون کاراته شد

  • نیری: مجمع سالیانه فدراسیون تکواندو 3 شهریورماه و به صورت آنلاین برگزار می‌شود

چت دانلود آهنگ جدید افزایش ممبر تلگرام بلیط هواپیما روغن آرگان دانلود آهنگ ایرانی بازار آهنگ های جدید '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن