اجتماعی

مهم‌ترین مقدمه و بستر ظهور امام زمان

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ – ۱۲:۰۳ مهم‌ترین مقدمه و بستر ظهور امام زمان

رئیس شورای شهر تهران گفت: مهم‌ترین مقدمه و بستر ظهور حضرت، ارتقاء آگاهی و دانش جامعه است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر اظهارداشت: مهم‌ترین مقدمه و بستر ظهور حضرت، ارتقا آگاهی و دانش جامعه نسبت به دین و فهم کمبودها و نیاز به تکمیل هدایت توسط ولی الله الاعظم است که در روایات با عنوان انتظار فرج از آن یاد می شود، این انتظار رفتاری فعال نه منفعل و صرف دعا و بی عملی است.

وی افزود: سیره مهدوی مبتنی بر اخلاق انسانی، مدارا، مهربانی، مروت و رعایت حقوق همه انسانهاست، لذا نمی‌توان به نام مهدویت به طرد و تکفیر و تحقیر دیگر انسان‌هایی که مانند ما فکر نمی کنند، پرداخت.

هاشمی خاطر نشان ساخت: جامعه مهدوی، جامعه‌ای آگاه و با اخلاق است که تشنه عدالت و گریزان از ظلم است، پس در این جامعه نباید شاهد ظلم و کم لطفی افراد به یکدیگر یا صاحبان قدرت و فرادستان به فرودستان باشیم، هرچه این شاخص و معیار در جامعه ما بیشتر تقویت شود، بیشتر در انتظار فرج و مهدوی هستیم.

رئیس شورای سلامی شهر تهران گفت: یکی از معیارهای مهم اخلاقی، احترام به عقاید و سلایق متفاوت است، به ویژه اگر این اعتقادات مذهبی و دینی باشد.

وی گفت: در این ایام بعضا شاهد هتک حرمت نسبت به عقاید سایر مذاهب اسلامی از سوی برخی جریانات هستیم، این در حالی است که در سیره 250 ساله اهل بیت قبل از زمان غیبت، نه تنها شاهد کمترین بی حرمتی و رفتار خارج از ادب و کرامت انسانی با پیشوایان و پیروان سایر ادیان و مذاهب نیستیم بلکه سراسر شاهد تلاشهای خستگی ناپذیر ائمه در جهت ایجاد وحدت و کاهش اختلاف و کینه میان مسلمانان هستیم و در این راه هزینه‌های سنگینی نیز از سوی اهل بیت پیامبر پرداخت شده است و جفاست که به نام دوستی با خاندان نبوت، آتش بر خرمن دستاورد وحدت اسلامی که حاصل 14 قرن تلاش است بزنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن