اجتماعی

مکاتبه با دولتی های برای انتشار اوراق مشارکت سال ۹۹/ افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال قطعی است

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۵:۵۴ مکاتبه با دولتی های برای انتشار اوراق مشارکت سال ۹۹/ افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال قطعی است

اوراق مشارکت سال ۹۷ و ۹۸ محقق شد. معاون شهردار تهران تاکید کرد که مکاتبات لازم برای اوراق سال جاری با وزیر کشور انجام شده و تا پایان سال کار انجام خواهد شد.

مکاتبه با دولتی های برای انتشار اوراق مشارکت سال ۹۹/ افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال قطعی است

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، یکی از موضوعات اساسی که بارها اعضای شورای شهر تهران و مدیران شهرداری اعلام کردند، عدم حمایت‌های لازم دولت از مدیریت شهری و اینکه دولت‌ها به وظایف خود به خصوص در حمل و نقل عمومی به درستی عمل نکرده است.

یکی از مهمترین مطالبات شهروندان از مدیریت شهری، رفع آلودگی هوا و ترافیک تهران است و برای رفع این مشکلات، باید حمل و نقل عمومی به خوبی توسعه یابد.

قبلا مسوولیت حمل و نقل عمومی با دولت بود

در گذشته مسئولیت حمل و نقل عمومی بر عهده دولت بوده است، اما در چند سال اخیر این کار به شهرداری تهران واگذار شد و دولتی‌ها هم قول دادند نیمی از سهم خود را در خصوص تکالیف قانونی‌شان برای ساخت سامانه‌های ریلی پرداخت کنند، بر همین اساس دولت موظف شد که 50 درصد از هزینه‌ها را پرداخت کند.

از سال 96 تا 98 دولت فقط در احداث سامانه ریلی 3 درصد از سهم خود را پرداخت کرده است

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: از سال 96 تا 98 دولت فقط در احداث سامانه ریلی 3 درصد از سهم خود را پرداخت کرده است. در این سالها 6 هزار میلیارد تومان سهم قانونی دولت بوده ولی دولت تاکنون 166 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

به گفته این عضو شورای شهر، دولت دوازدهم در سومین سال فعالیت خود، تنها 65 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.

وی با تأکید بر این موضوع که طبق بند 7 تصویب‌نامه هیأت وزیران در سال 79 تأکید می‌کند که از کل قیمت بلیط هر سفر، شهروندان باید یک‌سوم شهرداری و دولت و مردم پرداختند و دولت سهم خود را به موقع پرداخت نمی‌کند و ما هر سال در قالب تبصره بودجه، شهرداری را مکلف می‌کنیم که دولت سهم خود را پرداخت کند.

وی به بند «الف» تبصره 14 بودجه سال 99 شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: برای شهرداری تهران جهت جبران کسری هزینه‌های شرکت بهره‌برداری مترو حدود 5 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار گذاشتیم و جهت کسری شرکت واحد اتوبوسرانی 4هزار و 950 میلیارد ریال درنظر گرفتیم.

شهرداری تهران در بحث توسعه مترو و اتوبوس تکالیفی دارد، اما مدیران بارها تأکید کردند به دلیل بدهی‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند و سرعت کار پائین آمده است و یکی از بزرگترین چالش‌های آنها تأمین هزینه‌های حمل و نقل است.

دولت برای پرداخت بخشی از سهم خود به شهرداری اجازه فروش اوراق مشارکت داد. اوراق مشارکت سال 97 و 98 به فروش رسید و پول آن تزریق شد. پول اوراق مشارکت سال 97 با سختی‌های زیاد و معطلی به شهرداری تهران تزریق شد و پیروز حناچی شهردار تهران بعد از دریافت اوراق مشارکت تأکید کرد در سال 99 شاهد برداشتن گام‌های جدی در توسعه خطوط 6 و 7 مترو و ناوگان اتوبوسرانی خواهیم بود

اقای رئیس: دیگر بهانه ای برای افتتاح نکردن ایستگاه ها نیست

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران هم تأکید کرد که با عملیاتی شدن اوراق مشارکت، امکان افتتاح هر ماه یک ایستگاه در پایتخت وجود دار و دیگر بهانه‌ای در راه‌اندازی ایستگاه مترو نیست و می‌توانیم امسال شاهد ایستگاه‌های مترو باشیم.

وی تأکید کرد: بخشی از اوراق جهت تأمین 105 دستگاه واگن و 120 اتوبوس درنظر گرفته می‌شود و آقای حناچی شهردار تهران به شورای شهر اعلام کرده است که اقدامات لازم آغاز شده است.

پیگیری انتشار اوراق مشارکت سال 98 در دقایق پایانی تیرماه سال جاری و در آخرین مهلت قانونی انجام شد و حال شهرداری در حال پیگیری اوراق مشارکت سال 99 است که در سال 1400 محقق می‌شود.

با انتشار اوراق مشارکت، بخش عمده‌ای از مشکلات مالی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی برطرف می‌شود.

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص اوراق مشارکت سال 99 به خبرنگار فارس می‌گوید: اوراق مشارکت 97 و 98 محقق شد و در حال پیگیری اوراق مشارکت سال 99 هستیم.

مکاتبه با دولت برای اوراق مشارکت سال ۹۹

وی با تأکید بر این موضوع که مکاتبات لازم با وزیر کشور انجام شده و در حال پیگیری هستیم، گفت:‌امسال سال خوبی خواهد بود و تا پایان سال 12 ایستگاه مترو در پایتخت افتتاح می‌کنیم و خطوط جدید هم براساس طرح جامع کلنگ‌زنی می‌شود.

شهروندان شک نکنند که تا پایان سال 12 ایستگاه افتتاح می‌شود

هاشمی تأکید کرد: شهروندان شک نکنند که تا پایان سال 12 ایستگاه افتتاح می‌شود و شاید در یک‌ماه دو ایستگاه و یا چند ایستگاه افتتاح شود.

معاون شهرداری تهران در خصوص اوراق مشارکت سال 99 گفت: 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت قطعی است، تلاش برای انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت داریم. در حال پیگیری بانک عامل هستیم و مشکلی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: به دنبال این هستیم تا پایان سال این امر محقق شود و برای سال 99 پیگیر 4 هزار میلیارد اوراق مشارکت و همچنین تعدادی اتوبوس هستیم وو نمی‌گذاریم کار به دقایق پایانی برسد.

هاشمی همچنین افزود: ‌برای مجتمع‌های ایستگاهی هم برنامه‌هایی داریم.

یکی دیگر از موضوعات، مسئله تأمین اتوبوس در تهران است و در برنامه توسعه دوم شهرداری تهران پیش‌بینی شده است 9 هزار و 500 دستگاه اتوبوس داشته باشیم و در حال حاضر 5 هزار و 500 اتوبوس وجود دارد.

دولت در زمینه بازسازی اتوبوس‌های دوکابینه فرسوده قول‌های همکاری داده است و همچنین قول داده اتوبوس‌های تک‌کابین هم تأمین کند، با این عمل اتفاق‌های خوبی رخ می‌دهد.

دولت باید به شهرداری تهران براساس قانون کمک‌هایی انجام دهد. در سال 84 از محل تبصره 13 بهترین منابع برای مترو تصویب شد تا براساس آن وضعیت حمل و نقل عمومی ارتقا یابد، اما به مرور این امکانات و منابع کاهش یافت و دولت هم به موقع تعهدات خود را پرداخت نکرد و همچنین در بخش جرائم راهنمایی و رانندگی هم این امر به درستی محقق نشده است.

مدیران شهری تأکید دارند این حق مردم و کلان‌شهر تهران است که دولت به آنچه در قانون مصوب شده عمل کند تا بتوانند حمل و نقل را توسعه دهند.

شهرداری تهران تأکید دارد که ما به تنهایی نمی‌توانیم تمام منابع را تأمین کنیم و باید دولت در این زمینه کمک کند. یکی از راهکارها برای توسعه حمل و نقل عمومی اوراق مشارکت است.البته مدیران اظهار امیدواری کردند با تزریق این منابع می‌توانند مترو و اتوبوس را توسعه دهند و ایستگاه‌هایی در تهران افتتاح شود.

در حال حاضر که اوراق مشارکت سال 97 و 98 به شهرداری تهران تزریق شده و مدیران شهری وعده دادند که به دنبال انتشار اوراق مشارکت سال 99 هستند تا بتوانند اقداماتی در جهت توسعه انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن