اجتماعی

میزان ساعت حضور دانش‌آموزان در «شاد»

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۳۰ میزان ساعت حضور دانش‌آموزان در «شاد»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: میزان ساعات حضور دانش‌آموزان اول ابتدایی در کلاس مجازی 25 دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی به میزان 30 دقیقه و در متوسطه اول و دوم به میزان 35 دقیقه است.

میزان ساعت حضور دانش‌آموزان در «شاد»

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جلسه بررسی میزان آمادگی آموزش و پرورش استان هرمزگان برای شروع سال تحصیلی 1400-1399، اظهار کرد: نگرانی والدین و جامعه از شیوع بیماری کرونا و فرستادن دانش‌آموزان به مدرسه در سال جدید را می‌توان در میزان افت متقاضیان در آزمون‌های مدارس نمونه، تیزهوشان و کارشناسی ارشد به خوبی تماشا کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش از تمام ظرفیت خود برای بازگشایی مدارس در شرایط مطلوب بهداشتی استفاده کرده است و اولویت اول ما در بازگشایی مدارس، حفظ و ارتقای امنیت بهداشتی دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده کشور و تمام فرهنگیان کشور است.

محمدزاده ادامه داد: به یقین می‌توان گفت که آموزش و پرورش موفق‌ترین دستگاه اجرایی در پیشبرد اهداف خود و ادامه روند وظایف محوله که همان تربیت نیروی انسانی کارآمد است، به شمار می آید که این موفقیت در این شرایط سخت کرونا، با تلاش همه فرهنگیان و تدابیر و برنامه‌ریزی مناسب و پیگیری های شبانه روزی اعضای ستادی در استان‌ها و وزارت حاصل شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تأکید بر بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه 99، تصریح کرد: بازگشایی مدارس در سه حالت سفید، زرد و قرمز است که در وضعیت سفید، مدارس به مانند سنوات گذشته حضوری خواهد بود و برنامه های تلویزیونی و شبکه شاد به عنوان آموزش مکمل به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

محمدزاده اضافه کرد: بازگشایی و روند آموزش در وضعیت زرد به صورت تلفیقی از آموزش حضوری و مجازی است که 50 درصد آموزش‌ها به صورت مجازی است و در آموزش حضوری نیز با تقسیم دانش‌آموزان، کلاس‌های پرجمعیت و حضور دانش‌آموزان به صورت زوج و فرد و یا در دو شیفت صبح و عصر، برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در وضعیت قرمز تمام آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق مجازی اتفاق می‌افتد و این وضعیت برای پایه اول ابتدایی که اولین تجربه خود در ورود به مدارس است، بسیار مشکل و سخت است و در این پایه نیاز به همکاری و همراهی والدین بیش از پایه‌های دیگر احساس می‌شود.

محمدزاده به کاهش میزان ساعات تدریس در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: میزان ساعات حضور دانش‌آموزان اول ابتدایی در کلاس مجازی 25 دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی به میزان 30 دقیقه و در متوسطه اول و دوم به میزان 35 دقیقه است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد: معلمان مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت هستند و در این شرایط سخت کرونا علی‌رغم ظاهر قضیه، فعالیت و وظایف آنها دوچندان شده است به گونه‌ای که معلمان به صورت تمام وقت در کلاس‌های مجازی و نیز در پاسخگویی به سؤالات و مسائل آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن