اقتصادی

میز مشاوره «یاور» برای پاسخ به سوالات کسب وکاری/ آموزش کاربردی برای استارتاپ ها

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۳ میز مشاوره «یاور» برای پاسخ به سوالات کسب وکاری/ آموزش کاربردی برای استارتاپ ها

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار گفت: میز مشاور یاور برای پاسخ به سوالات کسب و کاری مردم راه اندازی شده و در زمینه کسب و کارهای کوچک، متوسط و نوپا آموزش کاربردی ارائه می دهد.

میز مشاوره «یاور» برای پاسخ به سوالات کسب وکاری/ آموزش کاربردی برای استارتاپ ها

علی فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به میز مشاوره کسب و کار به نام «یاور» اظهارداشت: یکی از تکنیک های بهبود محیط کسب و کار توانمندسازی فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های تخصصی است که به صورت غیرمستقیم ضمن افزایش رونق در محیط های کسب و کار موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده مورد نظر خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد تصریح کرد: فعالان اقتصادی چنانچه قادر باشند مراحل و گامهای اخذ مجوز تولید توسعه و اشتغال مورد نظر خود را آگاهانه در محیطی شفاف عادلانه و پاسخگو و در کوتاه ترین زمان ممکن نمایند منجر به اعتماد به حاکمیت می شود.

وی تاکید کرد: میز مشاوره کسب و کار یاور به ارائه مشاوره تخصصی کسب و کار با توجه ویژه، به کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچنین کسب و کارهای نوپا (استارتاپ) آموزش های کاربردی و پاسخ های سریع به موقع و راه گشا را از طریق سامانه یکپارچه می پردازد.

به گفته فیروزی، این سامانه درخواست مشاوره در حوزه های تخصصی مانند ثبت شرکت، مالیات، گمرک، اصناف، بیمه، اخذ تسهیلات و سایر موضوعات را از مردم دریافت و توسط کارشناسان خبره ستادی و استانی به صورت استناد پذیر و غیرقابل انکار پاسخ می دهد.

رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد اعلام کرد: مشاورین مکلفند ظرف ۵ روز کاری بهترین مشاوره را به سوالات مردم ارائه کنند. با این حال میانگین پاسخ ها در زمان بیشتری انجام می شود که با هدف گذاری صورت گرفته به مدت تعیین شده دست خواهیم یافت. همچنین در تیرماه سال ۹۸ مدت زمان پاسخگویی به سوالات مردم توسط دستگاه های اجرایی ۹۱ روز بوده که این عدد در تیرماه ۹۹ به ۴ روز تقلیل یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل مشاوره های ثبت شده ۲۲۷۹ مورد بوده است بیان داشت: از این تعداد به ۲۰۲۱ مورد مشاوره پاسخ داده شده که ۸۹ درصد تحقق یافته است.

فیروزی در مورد عملکرد استان ها در رابطه با میز مشاوره کسب و کار خاطرنشان کرد: بهترین عملکرد در زمان پاسخگویی مربوط به استان های خراسان شمالی با ۲۳ روز با ۱۱ درخواست، استان مرکزی با میانگین ۲۶ روز و ۲۷ درخواست، اردبیل با میانگین ۳۴ روز و ۴۲ درخواست هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق آمار بیشترین درخواست مشاوره برای استان تهران، اصفهان، خوزستان و فارس ثبت شده است.

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن