اقتصادی

ناکامی حملات سایبری به صنعت برق/ عملیات خرابکارانه هیچ اخلالی در شبکه برق ایجاد نکرد

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۴:۴۲ ناکامی حملات سایبری به صنعت برق/ عملیات خرابکارانه هیچ اخلالی در شبکه برق ایجاد نکرد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، گفت: با اطمینان اعلام می‎کنیم، در سال جاری هیچ اخلالی در شبکه تولید و توزیع برق ناشی از حملات خرابکارانه نداشته‌ایم.

ناکامی حملات سایبری به صنعت برق/ عملیات خرابکارانه هیچ اخلالی در شبکه برق ایجاد نکرد

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها معاند مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن تولید و توزیع برق در کشور به واسطه حملات سایبری، گفت: مسئله تامین امنیت سایبری شبکه تولید و توزیع برق درکشور با حساسیت ویژه‌ای توسط وزارت نیرو و متولیان صنعت برق در کشور دنبال می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، با اشاره به شکل‌گیری کارگروه‌های متعدد فنی و سیاست‌گذاری در حوزه تامین امنیت سایبری شبکه برق کشور، گفت: وزارت نیرو اقدام به فعال‌سازی واحدهای مختلفی در زمینه نیروگاه‌ها، بخش انتقال برق، بخش توزیع و سایر بخش‌های مربوطه به منظور تامین امنیت سایبری کرده است.

*حملات سایبری به صنعت نیروگاهی کشور ناکام بوده است

وی در بیان فعالیت متمرکز و تشکیلاتی برای دفع حملات سایبری گفت: با اطمینان اعلام می‎کنیم، در سال جاری هیچ اخلالی در شبکه تولید و توزیع برق ناشی از حملات خرابکارانه نداشته‌ایم.

حائری، در ارتباط با آمادگی وزارت نیرو و شرکت توانیر به منظور جلوگیری از اخلال در شبکه اصلی‌ترین زیرساخت صنایع کشور، تصریح کرد: خوشبختانه هوشمندی لازم و دقت کافی در این زمینه از سوی وزارت نیرو وجود دارد و برقراری جلسات متعدد، عرضه را برای فعالیت‌های خرابکارانه دشوار ساخته است.

لازم به ذکر است چندی پیش، رخ دادن حادثه‌ای در یکی از ترانس‌های نیروگاهی در استان اصفهان منجر به قطعی چند ساعته برق شد. در همین راستا یکی از رسانه‌های معاند با پخش شایعه حمله سایبری به این نیروگاه، مسئله وجود نیت خرابکارانه را مطرح کرد. البته انتشار این خبر با تکذیب شرکت توانیر همراه شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن