اقتصادی

نخستین توافق تجاری انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۳ نخستین توافق تجاری انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا

امروز انگلیس و ژاپن یک توافق جامع تجاری امضاء کردند که انتظار می‌رود به افزایش 20 میلیارد دلاری روابط تجاری بین دو کشور منجر شود.

نخستین توافق تجاری انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کشور حالا نخستین توافق تجاری خود با یک کشور دیگر را امضاء کرده است. امروز توکیو و لندن یک توافق جامع تجارت آزاد با یکدیگر امضا کردند که انتظار می‌رود به افزایش 20 میلیارد دلاری حجم معاملات تجاری بین دو کشور منجر شود.

این توافق تجاری بلافاصله پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در ابتدای سال 2021 اجرایی می‌شود و فعالیت‌ شرکت‌های انگلیسی در ژاپن را تسهیل می‌کند.

در مراسم امضای این توافقنامه توشیمیتسو موتگی وزیر امور خارجه ژاپن، و لیز تراس، وزیر بازرگانی انگلیس حضور داشتند.

موتگی گفت: این توافقنامه ضامن تداوم همکاری‌های دو کشور پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است و فضاهای جدیدی برای همکاری دو طرف از جمله تجارت الکترونیک و خدمات مالی فراهم می‌کند.

ارائه خدمات مالی بزرگ‌ترین صادرات انگلیس به ژاپن محسوب می‌شود و 28 درصد فروش انگلیس به ژاپن را شامل می‌شود. انگلیس همچنین به ژاپن، پنیر، کت، کفش، گوشت و بیسکویت به ژاپن صادر کرده و توافق کنونی قیمت آنها را در بازار ژاپن کاهش می‌دهد قرار است در قالب این توافق بین انگلیس و ژاپن تعرفه بر خودروهای ژاپنی در انگلیس هم به صورت تدریجی تا سال 2020 کاهش یابد.

وزیر امور خارجه ژاپن می‌‌گوید:‌ این کشور در حال حاضر سالانه 14 میلیارد دلار به انگلیس صادرات داشته و 9.5 میلیارد نیز از این کشور وارد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن